حمایت بنیاد برکت از آبزی پروری در آذربایجان شرقی

به گزارش رکنا از هشترود؛  مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان از حمایت بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از آبزی پروری خبر داد.

جواد گوزلی گفت: سرمایه گذاران می‌توانند تا ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات را با ۶ درصد، از ۵۰۰ میلیون تومان تا ۲۰ میلیارد تومان را با ۱۲ درصد و بالای ۲۰ میلیارد تومان تا ۶۰ میلیارد تومان را بصورت مشارکت دریافت نمایند.

وی تولیدات شیلات استان در سال گذشته را با ۱۲ درصد افزایش، حدود ۱۰ تن اعلام کرد و افزود: حدود ۶۰ درصد ماهیان پرورشی استان از نوع سردآبی است که سال گذشته پنج هزار و ۷۸۹ تن ماهی سردابی در استان تولید شد.

گوزلی اضافه کرد: سرانه مصرف ماهی در استان، هشت کیلوگرم است که میزان مصرف ماهی از میانگین کشوری یعنی ۱۳ کیلوگرم، فاصله زیادی دارد و برای توسعه مصرف آبزیان به خصوص در شهرستان‌های بزرگ، مناطق گردشگری و روستا‌ها نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

مدیر شیلات و امور آبزیان استان گفت: ۶۷ شرکت دانش بنیان در حوزه شیلات در کشور فعال است که سهم آذربایجان شرقی ۸ شرکت است و در حوزه‌های مختلفی، چون ماهی زینتی و اولین ریز جلبک اسپورینا با تولید انبوه کشور فعالیت دارد.

فرماندار شهرستان هشترود هم از سرمایه گذاری شیلات در این شهرستان علی الخصوص در پایاب سد سهند خبر داد و گفت: ۳ سرمایه گذاری پرورش ماهی با ۴۵۰ تن در حال انجام است.

ابوالفضل پاشایی افزود: هر سرمایه گذاری که بخواهد در پایاب سد سهند و رودخانه‌های خروجی از سد، سرمایه گذار پرورش ماهی باشد، برای او تسهیلات در نظر گرفته شده است.

اسماعیل رحیمی / هشترود 

 

 

 

 

 

کدخبر: 942065 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟