مردمی سازی امور محیط زیست الزامی است

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد؛ سیدرضا نورانیان در نشست دستیاران مردمی سازی دستگاه های حوزه عمرانی و خدمت رسان استان یزد با اشاره به برخی از برنامه های مشارکتی در حوزه محیط زیست، گفت: جلب مشارکت حداکثری مردم در امور حفاظتی محیط زیست در قالب قرق های اختصاصی، سرشماری حیات وحش و همیاران محیط زیست، خانه های محیط زیست و ... می تواند این اداره کل را در حفاظت و حراست از مناطق تحت مدیریت و اجرای طرح های آموزشی یاری نماید، و این رویکرد باید کماکان تداوم داشته باشد.

وی تصریح کرد: امکان پیشبرد بسیاری از امور صرفا به صورت دولتی با توجه به کمبود نیرو و امکانات ممکن نیست و حضور و مشارکت مردم در عرصه های زیست محیطی در حوزه های طبیعی و انسانی و آموزشی می تواند ما را در پیشبرد امور یاری نماید.

در ادامه پارسافر، دستیار مردمی سازی استاندار ضمن تشکر از ارائه گزارش مردمی سازی در حوزه محیط زیست خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم برای نخستین بار طرح «دستیار مردمی سازی» را مطرح و به دنبال استفاده حداکثری از دیدگاه ها و ظرفیت های مردمی است.

وی با اشاره به تجربیات موفقی از واگذاری برخی امور به مردم، تصریح کرد: با قرارگیری مردم در رأس امور و واگذاری امور به آن ها بسیاری از مسائل مرتفع و امور با سرعت بیشتری محقق خواهد شد.

یزد/ سمیه گلابگیریان
 

کدخبر: 940198 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟