تامین کمبود آب شرب مورد نیاز استان یزد از بازار آب

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان یزد؛ محمد فاتحی اعلام کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و خشکسالی‌های اخیر، یکی از مهترین دغدغه‌های امروز استان یزد بحث آب است، اظهار کرد: در حال حاضر ما وابستگی ۱۰۰ درصدی و شدیدی به آب انتقالی داریم.

وی با بیان این‌که یکی از موضوعات مهم در این زمینه اقتصاد آب است، افزود: وقتی ارزش بدست‌آوری آب به انداز نباشد هدر رفت آن زیاد می‌شود.

فاتحی آبرسانی سیار ۳۰۰ روستا را از جمله جدی‌ترین دغدغه های حوزه آبرسانی در استان یزد دانست و گفت:‌ هزینه یک مترمربع آب بالغ بر ۱۵۰ هزار تومان است که باید با ساماندهی درست و مناسب این بحث ساماندهی شود.

قائم مقام شرکت آبفای یزد در ادامه بازار آب را نقطه عطفی برای توسعه فرهنگ عمومی در بحث اقتصاد آب عنوان و تصریح کرد:‌ مشارکت دستگاه های اجرایی، نظارتی، خصوصی و رسانه‌های لازمه این مهم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که سرمایه گذاران حوزه بهره‌برداری از آبهای غیرمتعارف نظیر پسماند نیازمند جاذبه‌های مختلف است،  تاکید کرد:‌ بخش صنعت باید پای کار افزایش بهره‌وری از منابع آبی باشند.

فاتحی خاطرنشان کرد: اگر صنایع برای کاهش مصرف آب در حوزه خانگی پای کار بیایند و زمینه صرفه جویی بیش از پیش از این مهم را ایجاد کنند، شرکت آبفا به همان میزان صرفه جویی انجام شده آب با کیفیت در اختیار صنعت قرار می‌دهد و این فرآیند در بازار آب اجرایی خواهد شد.

قائم مقام آبفای استان یزد استفاده از لوازم کاهند مصرف، توزیع سایبان برای کولرهای آبی و اصلاح و بازسازی شبکه‌های توزیع آب از جمله راهکارهای کاهش مصرف آب در حوزه خانگی است که می‌توان با مشارکت بخص خصوصی و صنایع به خوبی اجرایی شود.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 920938 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟