برگزاری برنامه کتابخانه گردی در کتابخانه مرکزی ایلام

به گزارش رکنا از ایلام؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام گفت: هر سال در سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور و به منظور آشنایی بیشتر آحاد جامعه با فعالیت های کتابخوانی، طرح کتابخانه گردی در سطح کتایخانه های استان اجرا می‌شود.

سمیه حیدری افزود: این مهم سبب می شود کتابخانه ها از حالت سنتی خارج و خدماتی جدید و نوین در این مکان های فرهنگی ایجاد شود.

وی بیان داشت: با توجه به مناسب نبودن زیرساخت های کتابخانه مرکزی ایلام این موضوع سبب شده انطور که باید خدمات مناسب در این مکان ارائه نشود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام گفت: توسعه کتابخانه مرکزی ایلام نیازمند تحصیص اعتبار است که با پیگیری های استاندار این مشکلات به زودی برطرف می شود.

وی افزود: کارکنان نهاد کتابخانه ها به عنوان سربازان فرهنگی به دنبال حفظ و ترویج ارزش های دین مبین اسلام و انتقال آن به جامعه و نسل نوجوان و جوان هستند.

حیدری گفت: اولویت مهم کتابخانه ها ی عمومی کشور، حمایت از کسب و کارهای کوچک است و در این راستا امروز آثار صنایع دستی هنرمندان استان در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی بیان داشت: در راستای حمایت نهاد کتابخانه های استان و با توجه به مناسب بودن و استاندارد بودن کتابخانه های روستایی، این نهاد آمادگی دارد بخشی از این فضاها را به صورت موقت در اختیار هنرمندان جهت معرفی کسب وکارها خود قرار دهد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۵۵  باب کتابخانه در سطح ایلام فعال می باشد که از این تعداد ۱۵ باب در روستاها و ۶ باب نیز مشارکتی است.

کوثر موسوی/ایلام 

کدخبر: 875634 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟