گونه های بومی سبب توسعه اقتصادی در منطقه می شود

به گزارش رکنا از ایلام؛ علی سلاجقه در سفر به ایلام در بازدید از منطقه حفاظت شده کولگ مهران اظهار داشت: مردم اعتقادی بسیاری به بلوط جنگل‌های زاگرس دارند بنابرابن با کاشت گونه‌های بومی به دنبال معیشت پایدار باشید.

وی افزود: کاشت گونه‌های بومی که سریع رشد می‌کند سبب توسعه اقتصادی در منطقه می‌شود. اعتبارات ویژه برای مهار گرد وخاک در شهرستان‌های مهران و دهلران جهت تثبیت خاک در کانون‌های ریزگردهای داخلی با استفاده از خاک پوش‌های دوستدار محیط زیست پیش بینی می‌شود.

وی بیان داشت: ایلام یکی از استان‌های پایلوت برای اجرای عملیات تثبیت خاک مناطقی که مستعد ریزگردها می‌باشد در بحث خاک پوش با مالچ پاشی انتخاب و برای این مهم اعتبارات ملی در نظر گرفته می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بحث ایمنی زیستی مساله اساسی است که با کاشت گونه‌های بومی علاوه بر امنیت زیستی باعث استفاده مردم منطقه و توسعه فضای سبز مناسبی خواهد شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه سفرهای استانی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به استان‌ها جهت نظارت میدانی عملکرد ادارات کل حفاظت محیط زیست و در بیست و دومین سفر استانی صبح امروز پنج شنبه ۲۴ آذرماه با استقبال استاندار، مدیرکل حفاظت محیط زیست و جمعی از مسئولان استانی وارد استان ایلام شد.

غبار روبی مزار شهدا، بازدید از منطقه حفاظت شده کولگ، بازیدی از سایت تکثیر و احیای گوزن ایرانی، دیدار با خانواده شهدا، بازدید از موزه تاریخ طبیعی و بازدید از پالایشگاه گاز ایلام از جمله برنامه‌های سفر علی سلاجقه به استان ایلام است.

کوثر موسوی/ایلام

 

کدخبر: 853207 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟