آقای مدیرکل؛ مستند حیات وحش عکاسی از پلنگ های شما نیست!
به گزارش رکنا از کهگیلویه و بویراحمد؛ جواد هادی‌اصل، مستندساز و فعال محیط زیست استان در نشست تشکل‌های مردم نهاد که با حضور معاون رئیس جمهور برگزار شد، گفت: سال ۹۵ حدود ۹ قلاده پلنگ توسط دامداران عشایر و روستاییان در استان کهگیلویه و بویراحمد تلف شد که این تلفات بعد از آگاهی‌بخشی و مستندسازی به صفر رسیده است و بعد از آن امسال یک قلاده پلنگ توسط سازمان محیط زیست در تنگ مهریان کشته شد.

هادی‌اصل در ادامه افزود: مستندات و پژوهش‌های وجود پلنگ در منطقه را به سازمان محیط زیست استان ارائه دادم که حیات وحش کهگیلویه و بویراحمد پتانسیل و توان مستندسازی را دارد، اما مدیرکل جدید محیط زیست استان می‌گوید «به کوه بروید چه چیزی به دست می‌آوردید؟ چرا از پلنگ‌های ما عکس می‌گیرید»

وی اضافه کرد: سازمان محیط زیست هنوز وظیفه خود را نمی‌داند که پلنگ ارث پدری هیچکس نیست. این سازمان نیروهای متخصص، حرفه‌ای و کاربلد استخدام نمی‌کند و بعد به فکر آموزش روستاییان و عشایر است.

سید وحید طهمورثی، فعال محیط زیست استان هم در این نشست گفت: تعامل با جوامع محلی و مردم حلقه مفقوده منابع طبیعی و محیط زیست است. بافت استان کهگیلویه و بویراحمد قومی و قبیله‌ای است و حداقل ۵۰ درصد روستانشین هستند که قطعا جوامع محلی می‌تواند راهگشای مدیریت ذخیره‌گاه‌های محیط زیست باشد.

علی سلاجقه، رئیس سازمان محیط زیست کشور در این نشست گفت: از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد استان بهره‌مند شوید. آقای «هادی اصل» مستندساز محیط زیست از جان خود می‌گذرند و به صورت حرفه‌ای پلنگ‌های استان را رصد و در مورد آن‌ها تحقیق می‌کند.

معاون رئیس جمهور خطاب به مدیرکل محیط زیست استان بیان داشت: جناب آقای «جاودان خرد» ؛ به سازمان‌های مردم نهاد بی‌توجهی و غفلت نکنید به آن‌ها میدان دهید و از آنان حمایت کنید.

مریم بردیده / کهگیلویه و بویراحمد

کدخبر: 846909 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟