اشتغال و رفع بیکاری جوانان باید در اولویت کاری مدیران قرار گیرد/ تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه استان

به گزارش رکنا لرستان، حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد اظهار کرد؛ حاکمان و حکومت صالح موجب سرایت خوبی‌ها به جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه امور و فعالیت‌های نظام اسلامی در همه عرصه‌ها و ساحت‌ها باید بر اساس تقوا باشد، گفت: خودم و همه شما نمازگزاران را به رعایت حدود الهی، تقوای الهی، انجام واجبات و پرهیز از محرمات فرا می‌خوانم.

 

 نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بر پاک زیستی مدیران تاکید فراوانی دارند ادامه داد؛ مدیران در هر قوه‌ای که حضور دارند در مرکز تصمیم گیری هستند و نباید به واسطه انتصابات آنان، برخی افراد دارای مزایا شوند و برخی دیگر از امکانات دور بمانند.

 

شاهرخی با اشاره به اینکه با بیان اینکه معارف حسینی(ع) در جامعه عمق بخشی شود، گفت؛ مسئولان باید از دنیاطلبی، تبعیض و توصیه‌های فرا قانونی همواره دوری کنند و این مهم همواره مورد تاکید است.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه حرکت امام حسین (ع) و نهضت ایشان بر اساس تقوا شکل گرفت و در زاویه‌های مختلف این نهضت تقوا را عیان و آشکار می‌بینیم اظهار داشت؛ موفقیت حکومت در نظام اسلامی حتماً بر پایه تقوا است و متفاوت با نوع حکومت‌های دیگر است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کرونا بار دیگر کشور و استان ما را به تدریج در بر گرفته است، اظهار کرد؛ در دوره‌ای که مردم به تزریق واکسن روی آوردند، از ماسک استفاده کردند و اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کردند، شاهد روزهای بدون فوت در استان و کشور بودیم.

حجت‌الاسلام شاهرخی گفت؛ لازم است مردم متدین و انقلابی ما هم‌چنان به مراکز تزریق واکسن ضد کرونا مراجعه کنند، اصول بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهند، بیش از دو هزار و ۸۰۰ نفر از مردم استان در اثر این ویروس فوت شده‌اند و وضعیت استان در شهرها، قرمز، نارنجی و زرد است، همه باید به این اصول پایبند باشیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه باید شرایط رسیدن جوانان به شغل پایدار فراهم شود چرا که موجب افزایش آمار ازدواج ، کاهش آسیب‌های اجتماعی همچنین رونق اقتصادی و کسب و کار می‌شود، گفت؛ ایجاد فرصت‌های شغلی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و روی آوردن جوانان به مهارت ضروری است و اشتغال و رفع بیکاری جوانان باید در اولویت کاری مدیران قرار گیرد.

حجت‌الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت شهید محمود صارمی و در پیش رو بودن ۱۷ مرداد روز خبرنگار اظهار کرد؛ خبرنگاران در انعکاس اخبار، ارتقای فرهنگی و پیشرفت اقتصادی نقش بسزایی دارند، این روز را به همه خبرنگاران تبریک می‌گویم.

 

وی گفت؛ نام امام حسین (ع) برای اجرای عدالت و حاکمیت دین بر سر زبان‌ها است، باید یاد امام حسین (ع) و کربلا را زنده نگه داشت و از عموم مردم، هیئت‌های مذهبی، مداحان و… که در عزای امام حسین (ع) فعالیت می‌کنند تشکر و قدر دانی می‌کنم.

مهدی ذکی پور/لرستان

کدخبر: 811668 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟