افزایش ۵ برابری جریمه تخلفات اقتصادی

به گزارش خبرگزاری رکنا از سمنان، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان گفت: نصب پارچه و تعطیل کردن واحد‌های صنفی متخلف از دیگر مجارات‌هایی است که برای متخلفان اقتصادی در بازار در نظر گرفته شده و این مجازات‌ها بدون مماشات اعمال می‌شود.

مهدی طیبی همچنین با یادآوری انجام ۱۹ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی و بازار در استان سمنان از ابتدای امسال گفت: این بازرسی‌ها به تشکیل هزار و ۱۰۰ فقره پرونده تخلف به ارزش ۶ میلیارد تومان منجر شد و تاکنون به ۹۵ درصد این پرونده‌ها رسیدگی شده است.

طیبی افزود: کم فروشی و گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور، توزیع خارج از شبکه و تقلب در عرضه کالا، عمده ترین تخلفات صنفی در استان سمنان است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان‌سمنان اضافه کرد: سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت معدن و تجارت به صورت مشترک با جهاد کشاورزی و سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی استان آماده دریافت گزارش ها و شکایات مردمی است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز با اشره به افزایش نظارت بر بازار گفت: برای کنترل بازار و عرضه کالاهای اساسی رزمایش سراسری بازرسی و نظارت بر مراکز عرضه کالا‌های اساسی و محصولات کشاورزی همزمان با سراسر کشور با رمز یا علی بن موسی الرضا (ع) در استان سمنان آغاز شد.

محمدرضا قاسمی افزود: در این طرح ۳۰ تیم از دستگاه‌های مسئول در طرح بر روند عرضه مواد پروتئینی، مرغ، گوشت تخم مرغ، برنج، شکر روغن و واحد‌های نانوایی بازرسی می‌کنند.

 

کدخبر: 791251 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟