تدفین شهدای گمنام در کانون میدان شهدا با پیگیری مدیریت شهری مشهد

به گزارش خبرنگار رکنا از مشهد، چند روز قبل خبری مبنی بر تدفین شهدای گمنام در میدان شهدای مشهد بسیار خبرساز شد. منقدین اعتقاد داشتند که تدفین این شهدا مقابل شهرداری وجه مناسبی برای خانواده شهدای دفاع مقدس ندارد و از طرفی خانواده شهدا نیز خواستار تغییر جانمایی تدفین شدند.

پیگیری این خبر مشخص کرد که شهرداری مشهد با ارائه لایحه ای به شورای شهر، موافقت شورا را برای تدفین شهید در عرصه میدان شهدا اخذ کرد. پس از موافقت شورای شهر با تدفین شهدا در عرصه میدان شهدا، پیگیری های شهردار مشهد برای اخذ موافقت بنیاد شهید، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مسئولان استان جهت تدفین شهید در عرصه میدان شهدا آغاز و پس از برگزاری جلسات و رایزنی های بسیاربا تدفین ۳ شهید در میدان شهدا موافقت شده است.

روز گذشته سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد نیز با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص محل دفن شهدای گمنام در میدان شهدا، گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، محل تدفین شهدای گمنام در عرصه میدان شهدا را تعیین کند، آمادگی داریم هرچه این کمیته بگوید، اجرایی کنیم.

ارجائی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر طی مصوبه ای به شهرداری اجازه داده است؛ تا در عرصه میدان شهدا تدفین داشته باشد، اظهارکرد: معتقدیم برای تعیین محل دفن درعرصه باید کمیته قانونی تدفین شهدا ذیل مجموعه اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نظر بدهد و آمادگی داریم هرچه این کمیته بگوید، اجرایی کنیم.

هرچند که مدیریت شهری مشهد در بحث اجرایی مسئولیتی نداشت اما با دستور شهردارمشهد، تمامی امکانات شهر جهت آماده سازی فضا وتبلیغات شهری مناسب برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم تششیع و تدفین سه شهید گمنام وطن در کانون میدان شهدا بسیج شد.

امروز نیز مهدی ناصحی عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد در این خصوص گفت: اقدامات کارشناسی برای دفن شهدای گمنام انجام شد که باتوجه به شرایط پیش آمده و واکنش ها نسبت به محل تدفین، جلسه اجرایی این موضوع با حضور استاندار خراسان رضوی، مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، شهردار مشهد و... برگزار و تصمیم گیری در این خصوص انجام شد.

وی ادامه داد: پس از انجام بازدیدهای مختلف، مشورت با بزرگان و برگزاری جلسات کارشناسی، در جلسه اجرایی، محل تدفین شهدای گمنام در کانون میدان شهدا تعیین شد.

این عضو شورای شهر مشهد در پایان گفت: مدیریت شهری تنها اجرا کننده این تصمیمات است و شورای شهر مجوز تدفین در میدان شهدا را صادر کرده است و از این تصمیم حمایت خواهد کرد.

کدخبر: 759255 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟