بستری ۱۵ بیمارِ جدید، فوت ۴ بیمار در شبانه‌روز گذشته

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: دیروز با بستریِ ۱۵ بیمار جدیدِ کرونامثبت در مراکز درمانی استان، تعداد بستری‌ها به ۱۳۴ بیمار رسید.

شهرام حبیب زاده افزود: از این تعداد بیمارِ بستری، ۲۷ بیمار با وضعِ جسمیِ نامساعد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل بستری هستند.

وی گفت: دیروز همچنین ۴۱ بیمارِ مبتلا به کرونا به‌صورت سرپایی در مراکز درمانی استان پذیرش و از طرفی ۱۲ نفر هم با بهبودیِ نسبی مرخص شدند و برای تکمیلِ مراحلِ درمان به خانه بازگشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به تزریق یک‌میلیون و ۷۱۵هزار و ۵۶۳ دوُز واکسن مقابله با کرونا در استان اردبیل هم اشاره کرد و افزود: تاکنون ۹۰۰هزار و ۶۸۴ دوُز واکسن در مرحله اول، ۷۶۶هزار و ۸۵۲ دوُز مرحله دوم و ۴۸هزار و ۲۷ دوُز در مرحله سوم به متقاضیان تزریق شده است.

حبیب زاده گفت: با توجه به احتمال شیوع سویه اُمیکرون و شکننده بودن وضع موجود، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و تزریق واکسن از مواردی است که نقش مهمی در کنترل این بیماری به ویژه در مراسم طولانی‌ترین شب سال دارند.

براساس آخرین وضع اعلامی از طرفِ وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر و پارس آباد در وضع زرد و شهرستان‌های خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، اصلاندوز، سرعین، کوثر و نمین در وضع آبی قرار دارند.

 

کدخبر: 752293 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟