به گزارش خبرنگار رکنا از سنندج،ماموستا فایق رستمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌ جمعه سنندج که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی درمسجد جامع اقامه شد، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه نمازگزاران و طلب شفای عاجل برای همه مریضان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریکماه ربیع‌الاول و هفته وحدت اظهار داشت: امیدوارم خداوند متعال به برکت این روز و مکان مقدس باران رحمت را شامل حال مسلمانان کرده و هر چه سریع‌تر این ویروس منحوس ریشه‌‌کن شود.

وی با تبریک هفته ناجا و قدردانی از زحمات شبانه‌روزی پلیس در استان کردستان گفت: نیروی انتظامی همواره خدمتگزار و همراه مردم و در راستای سلامتی و سعادتمندی جامعه گام بر می‌دادند.

امام جمعه سنندج امنیت را اساسی‌ترین نیاز و زمینه لازم برای پیشرفت و توسعهکشور و استان خواند و با یادآوری فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص) نِعْمَتَانِ‌ مَجْهُولَتَانِ‌ الْأَمْنُ وَ الْعَافِیَة افزود: دو نعمت امنیت و تندرستی ناشناخته بوده و تا زمانی‌که انسان آن را از دست ندهد، قدر آن را نمی‌داند.

وی با ابراز تاسف از اینکه امروزه در سایر کشورهایاسلامی و مرزهای دیگردر سایه ناامنی و نبود امنیت خونمسلمانان مظلوم به زمین ریخته می‌شودافزود: روز نیست که در مرکز عبودیت و خداپرستی هتک حرمتو انسان‌های زیادی قتل عام و کشته نشوند.

ماموستا رستمی با تاکید بر اینکه باید امروزه همه با هم برای امنیت کنونی سجده شکر به‌جا آورده و قدردان و حافظ این شرایط و آسایش کنونی باشیمتصریح کرد: مسلمانان در سایه این امنیت وحدت، برادری، اخوت و یکدلی خود را حفظ کنند.

وی با بیان اینکه قتل عام‌ و خون ریختن کودکان مظلوم قابل قبول هیچ مکتب و وجدانی نیست بیان کرد: مردم بدانند که امنیت کشور و استان برای خودمان ایجاد و کنترل نخواهد شد بلکه توسط انسان‌های مجاهد و خادم که همواره برایامنیت و آسایشمان شب و روز نمی‌شناسند، برقرار شده است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه متولیان امنیت حافظ شرف، آبرو، عزت، امنیت، ناموس و حیثیت مردم و کشور هستندعنوان کرد: امروزهای نیروهای نظامی‌ و انتظامی همه توطئه‌های دشمن را خنثی کرده و اجازه نمی‌دهند دست ناپاک به کشور آلوده شود.

 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود بر ضرورت رسیدگی به معیشت و زندگی مردومو ارتقای امنیت تاکید کرد و بیان داشت: همه مسئولان متولی در راستای تحقق این دو مطالبه مردمی تلاش و همت کنند.

امام جمعه سنندج تلاش‌های نیروهای نظامی، امنیتی و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی در استان کردستان را شایسته تقدیر دانست و یادآور شد: امروز مردم در سایه این امنیت و صلح و دوستی در کنار یکدیگر زندگی کرده و امیدواریم حق‌ تعالی این شرایط را برایمان حفظ و ما را از اختلاف و تفرقه دور کند.

ماموستا رستمی در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ناسک توسط مردم در این شرایط بحرانی تاکید کرد و گفت: مردم برای ریشه‌کنی ویروس کرونا واکسن تزریق کنند.

 

 

عبدالحکیمی/ کردستان

 

کدخبر: 730094 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟