ارسال 430 اثر داخلی و خارجی به جشنواره بین‌المللی شاهنامه‌خوانی کرمانشاه

به گزارش رکنا از کرمانشاه؛ صبا عباسی، دبیر هنری اولین جشنواره بین‌المللی شاهنامه‌خوانی و نقالی طاق بستان در گفت‌وگو با خبرنگار رکنا با اعلام جزئیاتی از اولین جشنواره بین‌المللی شاهنامه خوانی، اظهار کرد: از آنجا که شاهنامه نقش اساسی در زندگی ما کرمانشاهی‌ها داشته و از دیرباز تاکنون علاوه بر شاهنامه عظیم فردوسی، شاهنامه کردی هم روشنی‌بخش خانه‌های مردم این شهر بوده؛ ضرورت برگزار جشنواره‌ای باشکوه از سوی مسئولان، اساتید، پژوهشگران و علاقمندان در این شهر باستانی احساس شد.

وی ادامه داد: جشنواره‌ای با عنوان «جشنواره شاهنامه‌خوانی و نقالی طاق‌بستان» درسطح بین‌المللی با همت سازمان فرهنگی شهرداری در شهر کرمانشاه پایه‌گذاری شد.

دبیر هنری اولین جشنواره بین‌المللی شاهنامه‌خوانی و نقالی طاق‌بستان یادآور شد: پوستر فاخر این جشنواره در 25 اسفندماه مصادف با آخرین روز سرایش شاهنامه فردوسی، رونمایی و در راستای اطلاع‌رسانی در سطح کشور و بین‌الملل  ارسال شد.

وی با اشاره به استقبال خوب از جشنواره از سوی علاقمندان، اضافه کرد: 430 اثر از 65 شهر ایران و 6 شهر خارج از ایران به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

عباسی خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری چندین جلسه بازبینی توسط داوران دوره اول از 430 اثر ارسال شده، 30 اثر در 2 بخش کردی و فارسی به مرحله حضوری راه پیدا کرد.

دبیر هنری اولین جشنواره بین‌المللی شاهنامه‌خوانی و نقالی طاق‌بستان ادامه داد: پنجم و ششم مهرماه این 30 اثر در مرحله حضوری با حضور بسیاری از اساتید، پژوهشگران و فعالان عرصه شاهنامه‌خوانی اجرا خواهند کرد و در هشت بخش مختلف به هر کدام از برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

کدخبر: 1038893 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟