کام دیار فرهاد، شیرین شد/ آرین طلا کاشت

به گزارش رکنا از کرمانشاه، آرین سلیمی‌ متولد ‎۲۵ آذر ۱۳۸۲ اهل استان کرمانشاه است. او که از بااستعدادترین و خوش‌آتیه‌ترین تکواندوکاران ایران بوده و موفقیت‌های زیادی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی از جمله کسب مدال برنز در مسابقات قهرمانی تکواندو جهان سال ۲۰۲۳ در وزن ۸۷- کیلوگرم را در کارنامه خود دارد.

سلیمی در مبارزه نخست «نیکیتا رافائلوویچ» از ازبکستان را در دو راند و با نتایج ۸ بر ۲ و ۵ بر یک شکست داد. سپس در ادامه به مصاف «کارلوس سانسورس» مکزیکی که افتخارات زیادی در کارنامه ورزشی خود دارد، رفت. سلیمی که در ابتدا راند اول را به حریفش واگذار کرد، در دو راند دیگر با نتایج ۶ بر ۴ و ۱۲ بر صفر مقتدرانه کارلوس سانسورس مغلوب کرده و به نیمه‌نهایی صعود کرد.
 
آرین سلیمی در وزن ۸۰+ کیلوگرم تکواندو المپیک با گذشتن از سد «ایوان شاپینا» تکواندوکار مطرح و قدرتمند کرواسی صعود به فینال مدال نقره خود را قطعی کرد.
 
سلیمی در فینال به مصاف «کیدن کانینگهام» رفت. او که در راند اول ۳ بر ۶ واگذار کرد، ولی راند دوم ۹ بر ۱ و راند سوم ۶ بر ۱ را برد و کانینگهام را مغلوب کرد. بدین ترتیب آرین سلیمی به مقام قهرمانی تکواندوی در المپیک پاریس دست‌یافت. در واقع آرین سلیمی تکواندوکار کرمانشاهی با کسب مدال طلا در المپیک پاریس، دل تمام مردم ایران و به‌خصوص مردم شریف کرمانشاه را شاد کرد.
کدخبر: 1028463 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟