ایجاد بسترهای شغلی، فرصتی برای خودکفایی مددجویان

به گزارش رکنا از اصفهان؛ کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، با تاکید براینکه ایجاد بسترهای شغلی، فرصتی برای خودکفایی خانوارهای تحت حمایت است، اظهار داشت: اولویت اصلی این نهاد حمایتی، مهارت آموزی، ایجاد اشتغال و نظارت بر نحوه فعالیت متقاضی در ایجاد کسب و کار بعد از دریافت تسهیلات است.

کریم زارع با بیان اینکه سرمایه گذاری در طرح های راهبری شغلی، زنجیره ارزش افزوده مشاغل را تامین می کند، ادامه داد: با توجه به این مساله، ۸۲ طرح مددجویی با آموزش، نظارت و هدایت راهبران شغلی و ۸۷ طرح با مشاوره، استعدادسنجی، آموزش مهارت ها، از طریق هدایت شغلی توسط کارشناسان حوزه اشتغال کمیته امداد برای مددجویان فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای این نهاد برنامه ریزی شده، افزود: طی این مدت در سال جاری ۳۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به طرح های اشتغال مددجویان و خانواده های نیازمند دهک های یک تا پنج پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان، مهارت آموزی را پایه اساسی در ایجاد اشتغال پایدار مطرح کرد و گفت: امسال تاکنون ۱۴۶ مددجوی متقاضی در دوره های آموزش مهارتی و ۴۲۲ نفر در دوره های پایدارسازی مشاغل شرکت کردند.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 1018800 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟