آتش سوزی جنگل های مرخیل پایان یافته است/ استفاده از تمامی امکانات برای اطفای حریق

به گزارش رکنا از کرمانشاه، پیرو انتشار صحبت های یک خانم فعال محیط زیست در رکنا مبنی بر اینکه اتش سوزی های منطقه پاوه تداوم دارد و هیچ مسئولی حضور ندارد، فرمانداری شهرستان پاوه با ارسال جوابیه ای نسبت به این صحبت ها واکنش نشان داد که بنابر قانون مطبوعات، جوابیه فرمانداری پاوه به شرح زیر منتشر می شود.

بسمه تعالی

نماینده محترم دفتر پایگاه خبری تحلیلی رکنا در استان کرمانشاه، پیرو انتشار خبری با تیتر تداوم آتش سوزی در جنگل های مرخیل پاوه در آن پایگاه خبری که طی مصاحبه با یک فعال محیط زیست صورت گرفته است، ضمن تقدیر از دغدغه های آن رسانه محترم جوابیه زیر جهت تنویر افکار عمومی به حضور ارسال می گردد، لذا خواهشمند است بنابر ماده 23 قانون مطبوعات، نسبت به انتشار آن اقدام گردد.

درخصوص موضوع مورد ادعای ایشان مبنی بر عدم همکاری یا حضور مسئولین، به عرض می رساند که پس از وقوع آتش سوزی در این جنگل ها که عموما به وسیله انسانی رخ می دهد، تمامی سازمان های مردم نهاد و همچنین مسئولین شهرستان و استانی، پای کار آمدند به نحوی که دکتر صحرایی استاندار محترم، فرماندار، مدیرکل مدیریت بحران، فرمانده قرارگاه شهید کاظمی سپاه، بسیج، هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی، محیط زیست، منابع طبیعی و... همگی شخصا بصورت شبانه روزی در محل حضور داشتند.

پاوه

درخصوص ادعای بعدی ایشان مبنی بر اینکه هیچ گونه امکاناتی در منطقه وجود ندارد، به عرض می رساند که سازمان های مردم نهاد فعال محیط زیست بیش از 50 دستگاه دمنده ( خریداری شده شخصی یا محل خیرین ) و همچنین منابع طبیعی، محیط زیست، بسیج، سپاه، ارتش و هلال احمر نیز با تجهیز دمنده در منطقه حضور دارند، علاوه بر این بنابر پیگیری های استاندار محترم، دو فروند بالگرد هوافضای سپاه و همچنین هواپیمای ایلوشن آب پاش برای اولین بار و تجهیزات پهبادی بکار گیری شد.

پاوه

 

پاوه

درخصوص ادعای دیگر ایشان مبنی بر تداوم آتش سوزی ها، به اطلاع می رساند که مدت 7 روز است هیچ گونه آتش سوزی در منطقه وجود ندارد و شرایط مثبت است که البته درصورت وقوع هرگونه حادثه ای، تمامی امکانات برای اطفای حریق آماده بکارگیری است. در پایان ضمن رد تمامی ادعاهای این فرد، از همکاری و همراهی صمیمانه مردم، سازمان های مردم نهاد حوزه محیط زیست و تمامی دستگاه های حاضر در منطقه که بصورت شبانه روزی پای کاراند تشکر می کنیم.

فرمانداری شهرستان پاوه

 

کدخبر: 1012406 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟