قالیباف : رژیم صهیونیستی در میدان به اهداف خود نرسیده و در پی حذف فرماندهان است

به گزارش رکنا از خانه ملت ، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه ۸ مهر) مجلس شورای اسلامی ، اظهار کرد: شهادت سید حسن نصرالله ، سید شهیدان مقاومت و رهبر شجاع و با تدبیر جبهه مقاومت دل مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان را به درد آورد و بار دیگر خاطره تلخ فقدان شهید سلیمانی را زنده کرد.

قالیباف اظهار کرد: امید داریم شهید سید حسن نصرالله و شهید حاج‌قاسم سلیمانی با ظهور حضرت ولیعصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف بار دیگر در پیروزی نهایی جبهه حق بر جبهه باطل نقش‌آفرینی مستقیم داشته باشند و از خداوند متعال تقاضا می‌کنیم دیگر فرماندهان و شهدای مظلوم مقاومت در لبنان را با سید شهیدان مقاومت محشور کند.

وی گفت: در حدود یک سال گذشته شاهد قلاده پاره‌کردن سگ هاری بودیم که از انسانیت بویی نبرده و انواع جنایت‌های بشری را که تاریخ تاکنون به خود ندیده است بدون هیچ‌گونه شرمی و بی‌ترس به واکنش جدی بین‌المللی مرتکب شده است.

رژیم صهیونیستی در میدان به اهداف خود نرسیده است

قالیباف بیان کرد: این دشمن جنایت‌کار علی‌رغم این که هیچ محدودیت انسانی برای خود قائل نبود در میدان به اهداف خود نرسیده است و شکست‌خورده است. لذا وارد مرحله جدیدی از یک جنگ ترکیبی شده و تلاش می‌کند با ترکیب عملیات ترور و جنگ روانی فرماندهان مقاومت را حذف و شالوده ذهنی و پشتیبانی مردمی جبهه مقاومت را تخریب کند و شکست خود را به پیروزی تبدیل کند.قالیباف ادامه داد: شناخت کامل از طراحی پیچیده دشمن و برنامه‌ریزی دقیق ترکیبی در قبال آن که انشاالله منجر به شکست دشمن خواهد شد امری لازم است.

طوفان الاقصی توهم امنیت رژیم صهیونیستی را فرو ریخت

قالیباف تاکید کرد: عملیات طوفان الاقصی باعث شد توهم امنیت به رژیم صهیونیستی برای ساکنان سرزمین‌های اشغالی ساخته بود به یکباره فرو ریزد. این رژیم با فضاسازی رسانه‌ای بر روی عناصری همچون گنبد آهنین دیوار حائل و قدرت اطلاعاتی توانسته بود برای ساکنان سرزمین‌های اشغالی احساس امنیت خیالی ایجاد کند.

وی گفت: به گونه‌ای که همه بر این باور بودند که هیچگاه در خاک خود در معرض خطر قرار نمی‌گیرند عملیات طوفان الاقصی به تمام ارکان راهبردی هویت ساز آنها ضربه کاری زد و همه گزاره‌های امنیت ساز را باطل کرده و باعث شد توهم امنیت به ترس پایدار برای ساکنان سرزمین‌های اشغالی تبدیل و بقای این رژیم در معرض خطر جدی قرار گیرد.

 وی بیان کرد: رژیم برای بقای خود چاره‌ای جز بازسازی توهم امنیت ندارد. لذا ناچار بود وعده‌های حذف حماس و آزادی اسرا و ایجاد دولت جدید در غزه را بدهد. اما بعد از کشتار مردم غزه نه تنها به هیچ کدام از اهداف اعلام شده نرسید و نتوانست خیال ساکنان سرزمین‌های اشغالی را از خطر غزه آسوده کند بلکه جبهه‌های جدیدی از کرانه باختری، لبنان، عراق، یمن و حتی ایران گشوده شد.

روند اضمحلال موجودیت اسرائیل سرعت بیشتری گرفت

قالیباف ادامه داد: ترس پایدار از نبود امنیت در داخل سرزمین‌های اشغالی تشدید شد و روند اضمحلال موجودیت اسرائیل سرعت بیشتری گرفت. بر این اساس تا زمانی که رژیم صهیونیستی نتوانست گروه‌های مقاومت مانند حماس و حزب الله و دیگر ارکان مقاومت که به صورت یکپارچه عمل می‌کنند حذف کند نمی‌تواند امنیت پایدار برای خود ایجاد کند و بیش از گذشته موجودیت در فروپاشی خواهد دید.

اسرائیل توان پیروزی در میدان را ندارد

وی گفت: این رژیم با کمک تمام حامیان غربی و عربی خود از هنگامی که به این جمع بندی رسید که توان پیروزی در میدان را ندارد و با حملات هوایی نمی‌تواند پیروزی راهبردی کسب کند طراحی جدیدی را شروع کرده است و بر اساس آن با نفوذ اطلاعاتی و ترور عناصر موثر جبهه مقاومت و با جنگ روانی پیچیده‌ای که در پیش گرفته است تلاش می‌کند ساختارهای عملیاتی جبهه مقاومت را تضعیف کند و شالوده ذهنی مقاومت تخریب و از طرف دیگر برای سربازان و نیروهای داخلی خود تصور پیروزی ایجاد کرده است تا از این طریق بتواند در جبهه نظامی و راهبردی به پیروزی برسد.

جبهه مقاومت به صورت یکپارچه با رژیم مقابله خواهد کرد

قالیباف اظهار کرد: اگر قرار بود با رفتن افراد راه مقاومت به شکست می‌انجامید با شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی نباید امروز شاهد این همه پیروزی و پیشرفت در جبهه مقاومت می‌بودیم. علاوه بر آن ساختارهای حزب الله در طول چند دهه به گونه‌ای نهادینه شده است که نقصان نبود فرماندهان فعلی در زمان کوتاه ترمیم می‌گردد و بر این اساس با پیروزی جبهه مقاومت در جنگ اراده‌ها خواهیم دید که ارکان مختلف مقاومت با کمک جمهوری اسلامی به صورت یکپارچه و قدرتمندانه با رژیم مقابله خواهد کرد و شکست این رژیم در میدان نبرد استمرار خواهد.

کدخبر: 1045752 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟