عدم پذیرش استعفای معاون پیشنهادی رییس جمهور، مبنای سیاسی نداشت

به گزارش خبرنگار پارلمانی رکنا، صبح امروز؛ 4 مهر ماه، درخواست استعفای حسین زاده نماینده مردم اشنویه و نقده از مجلس برای حضور در دولت به عنوان معاون رییس جمهور در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در صحن علنی مجلس بررسی شد و در نهایت نمایندگان با ۱۰۷ رای موافق، ۱۲۹ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۴۷ نماینده حاضر با استعفای وی مخالفت کردند.

لاهوتی این رأی مجلس را تصمیمی کارشناسانه برشمرد و گفت: این که عدم پذیرش استعفا را به مسائل سیاسی گره بزنیم، کار درستی نیست. واقعیت این است که از مجلس چندین نفر از جمله خود رییس جمهور به دولت رفتند. استمرار این رفتار می تواند برای مجلس و مردم هزینه درست کند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که برخی شنیده ها حاکی از آن است که بعضی نمایندگان مخالف دولت در مخالفت با  اظهارات رییس جمهور مبنی بر به کارگیری اقلیت های قومی و دین در پست های دولتی، با استعفای حسین زاده مخالفت کردند.

نماینده مردم لنگرود با تکذیب این ادعا و استدلال گفت: خیر اصلا چنین چیزی مطرح نبوده و نیست بلکه به این دلیل که تعداد افرادی که از مجلس در دولت حضور پیدا کردند، رو به افزایش گذاشته و حتی در مورد به کارگیری برخی نمایندگان برای مقام استانداری هم حرف هایی مطرح می شود، مجلس نشان داد که حاضر نیست بدنه خود را ضعیف کند و برای مردم هزینه بتراشد.

وی تأکید کرد: با این اقدام در واقع بدنه کارشناسی مجلس و منتخبین مردم در خانه ملت با قوت بیشتری به کار خود ادامه می دهند.

 

کدخبر: 1044634 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟