نتانیاهو : هزاران موشک به شهرهای اسرائیل شلیک می‌شوند / حمله اسرائیل به لبنان: 492 شهید و 1645 مجروح

نتانیاهو ضمن بیان ادعاهای مذکور اذعان کرد که رژیم صهیونیستی روزهای پیچیده‌ای در پیش دارد و باید متحد باقی بماند.

 روزنامه «یسرائیل هیوم» نوشت، نتانیاهو از صبح امروز دوشنبه همچنان در مقر نیروی هوایی است.

 همزمان با این اظهارات نتانیاهو، شبکه ۱۲ اسرائیل گزارش کرد حزب‌الله لبنان دایره حملات خود به شهرک الجلیل را گسترش داده و آژیرهای خطر برای اولین باز در شهرک‌ها و مناطق جدید به صدا درآمد.

 این شبکه گزارش کرد در لحظات اخیر ۳۰ موشک از لبنان به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است.

 ارتش‌ اسرائیل اعلام کرد پس از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در حومه حیفا، صدای انفجار در شمال فلسطین اشغالی شنیده شد.

از سوی دیگر وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد: شمار شهدای حملات هوایی بامداد امروز  رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف این کشور به 492 شهید و شمار مجروحان به 1645 نفر افزایش یافت.

وزارت بهداشت لبنان از افزایش شمار شهدای حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به جنوب این کشور به 492 تن خبر داد.

 به گزارش شبکه خبری المیادین، وزارت بهداشت لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حملات همچنین 1645 زخمی نیز بر جای گذاشته است.

ارتش رژیم صهیونیستی بامدادامروز( سه شنبه ) حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد و تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

 حزب‌الله لبنان نیز در مقابل حملات به غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده و از همان ساعت اولیه صبح عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی ساعت گذشته با پرتاب ده‌ها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

 حملات امروز حزب‌الله منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده است؛ طوری که تمامی فعالیت‌های آموزشی در شهر اشغالی حیفا، تعطیل و همچنین از شهرک نشینان خواسته شده است که به پناهگاه‌ها بروند.

در همین راستا، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر پیشبرد امور (موقت) لبنان امروزدر جلسه هفتگی کابینه این کشور گفت: حملات مداوم رژیم اسرائیل به لبنان به تمام معنا جنگ نسل کشی است و یک نقشه مخرب با هدف تخریب روستاها، شهرهای لبنان و از بین بردن تمام فضاهای سبز است.

حمله حزب الله به فرودگاه نظامی «مجدو» در فلسطین اشغالی

فرودگاه نظامی «مجدو» در غرب العفوله واقع در شمال فلسطین اشغالی برای سومین بار متوالی هدف حملات موشکی مقاومت لبنان قرار گرفت.

حزب الله لبنان در اولین بیانیه بامدادی خود اعلام کرد: مجاهدین مقاومت اسلامی در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها و نیز در دفاع از لبنان و مردم آن، روز سه شنبه مورخ 24/9/2024، فرودگاه نظامی «مجدو» در غرب شهر العفوله را با موشک‌های فادی 1 و فادی 2 هدف قرار دادند.

حزب الله اعلام کرد که فرودگاه نظامی مجدو در غرب شهر العفوله را با موشک فادی 2 برای سومین بار هدف قرار داده است.

حزب الله لبنان همچنین در دومین بیانیه بامدادی خود اعلام کرد که پایگاه نظامی «رامات» را با موشک فادی 2 هدف قرار داده است.

مقاومت لبنان پیش از این نیز طی دو نوبت پایگاه هوایی رامات در اراضی اشغالی را با موشک فادی 1 و 2 هدف قرار داده بود.

حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد که پایگاه «عاموس» ( پایگاه اصلی حمل و نقل و پشتیبانی لجستیکی منطقه شمال)  را با مجموعه ای از موشک فادی 1 هدف قرار دادند.

مقاومت اسلامی لبنان همچنین در بیانیه دیگر خود اعلام کرد که کارخانه مواد منفجره را در منطقه «ذخرون» در عمق 60 کیلومتری فلسطین اشغالی با موشک فادی 2 هدف قرار داده است.

 هشدار ایران درباره عواقب خطرناک ماجراجویی جدید اسرائیل

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حملات گسترده هوایی رژیم متجاوز صهیونیستی به مناطق مختلف مسکونی در جنوب لبنان ‌و کشتار صدها نفر از مردم‌ بی‌دفاع این کشور را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره عواقب خطرناک ماجراجویی جدید صهیونیست‌ها در لبنان هشدار داد.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی ضمن انتقاد شدید از سکوت و حتی همراهی آمریکا و برخی حامیان غربی رژیم صهیونیستی، نسبت به تداوم‌ جنایات این رژیم علیه ملت فلسطین و تلاش برای گسترش دامنه جنگ به کل منطقه، نسبت به عواقب خطرناک ماجراجویی جدید صهیونیست‌ها هشدار داد.

کدخبر: 1043859 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟