کرمانشاه فرصت آزمون و خطا ندارد/ در انتخاب استاندار حساسیت بیشتری خرج کنید

به گزارش رکنا از کرمانشاه، دوم مهرماه سال ۱۳۹۶ مهندس هوشنگ بازوند بعنوان استاندار کرمانشاه منصوب شد، کمتر از ۲۰ روز بعد زلزله هفت ریشتری، بخش ازگله از توابع استان کرمانشاه را لرزاند و باعث شد امکانات مالی، اداری و زیرساختی کرمانشاه مورد آسیب قرار گیرد که در این راستا تمام تمرکز مدیریت ارشد استان، معطوف به رفع این بحران و آغاز بازسازی ها شد.

پس از این زلزله، وقوع سیل منجر به آن شد که عمر مدیریتی هوشنگ بازوند تماما درگیر رفع این بحران و چالش ها باشد و نتواند برنامه های خود در زمان انتصاب را عملیاتی کند، هرچند که مردم کرمانشاه زحمات ایشان را در این ایام فراموش نخواهند کرد.

پس از رفع این بحران ها و زمانی که قرار بود کرمانشاه روی خوش به خود ببیند، موضوع تحقیق و تفحص از استانداری کرمانشاه ازسوی برخی از نمایندگان استان کلید خورد و مجدداً استان وارد یک چالش جدی شد. هرچند که عمر دولت دوازدهم نیز در همان ایام به پایان رسید و با روی کار آمدن شهید جمهور حجت‌الاسلام رییسی، موضوع انتخاب استاندار جدید کرمانشاه در دستور کار دولت قرار گرفت.

مقرر بود فریدون معتمدیان استاندار وقت خراسان رضوی که اهل کرمانشاه نیز هست بعنوان استاندار منصوب شود، اما سفر شبانه برخی از اعضای شورای ائتلاف به تهران و رایزنی های گسترده، مانع از این انتصاب شد و در نهایت ۱۵ دیماه ۱۴۰۰ سردار بهمن امیری مقدم که ایشان نیز بومی بود بعنوان استاندار کرمانشاه منصوب شد و معتمدیان هم به استان آذربایجان غربی رفت.

پس از انتصاب امیری مقدم، انتظار می‌رفت که کرمانشاه دارنده رتبه اول بیکاری و تورم کشور دوران خوش خود را سپری کند اما هنوز شش ماه از انتصاب امیری مقدم نگذشته بود که همان اعضای شورای ائتلاف که برای ورود امیری مقدم گوسفند قربانی کرده بودند، به مخالف درجه یک او تبدیل شوند آنهم بجرم سر خم نکردن استاندار مقابل لیست انتصابات آنان.

این تنش ها که بنام دفاع از حقوق مردم اما بنام دعواهای سیاسی شکل گرفت باعث شد که عمر مدیریتی امیری مقدم به یکسال نکشد و پس از یازده ماه، دکتر محمد طیب صحرایی که تنها رزومه وی مدیریت مدرسه بود، بعنوان استاندار کرمانشاه منصوب و جایگزین امیری مقدم شود.

پس از این انتصاب، همان افرادی که علیه امیری مقدم استاندار سابق هشتک سازی می‌کردند، در حوزه های مختلف بعنوان مدیرکل منصوب شدند و امور کار را بدست گرفتند، البته انتصابات فامیلی و رفقای آقای صحرایی را نیز نباید فراموش کرد.

عدم اطلاع صحرایی بر وضعیت استان باعث شد که ماه ها حوزه های مهم استان همچون معاونت اقتصادی و عمرانی، با سرپرست اداره شود و از آنجا که برخی از منصوبان صحرایی، اولین سمت مدیریتی خود را تجربه می‌کردند، روی روال افتادن کارها بطول انجامید و سپس استان کرمانشاه وارد فاز اربعین حسینی بعنوان اولین سال تردد شبانه روزی شد.

پس از گذشت چند ماه از عملیات اربعین و روی روال افتادن امورات و زمانی که می‌شد برنامه های جدی اجرایی شود، فاز انتخابات مجلس شورای اسلامی کلید خورد و سپس وقوع حادثه برای شهید جمهور، علاوه بر کشور، کرمانشاه را نیز دچار چالش کرد.

با شهادت رییس جمهور و عملاً پایان دولت سیزدهم، روند انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری آغاز و دکتر مسعود پزشکیان با رأی اکثریت مردم بعنوان رییس جمهور انتخاب و با تشکیل کابینه، روند انتخاب استانداران سراسر کشور آغاز شد.

اکنون با نگاهی به آنچه که در کرمانشاه طی چند سال گذشته رخ داده است، می‌توان با قاطعیت گفت که وضعیت کنونی کرمانشاه در حوزه های مختلف بخصوص اشتغال، تورم و شاخص فلاکت مطلوب نیست و این استان نیازمند توجه جدی دولت و در رأس آن وزارت کشور است.

وزیر محترم کشور باید در انتخاب استاندار این استان نسبت به دیگر استان ها حساسیت بیشتری خرج کند، کرمانشاه درحال حاضر نیازمند استانداری است با تفکراتی میانه که با تمامی مشکلات آشنا باشد، برنامه و عزمی برای حل آنان داشته و از همه مهم‌تر، تعامل خوبی با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی داشته باشد.

اما متأسفانه این روزها خبر می‌رسد که برخی از استانداران سابق استان های دیگر که به ارباب وعده های نامحقق و همچنین در حوزه سیاسی به چهره‌های افراطی معروف اند، گزینه ای برای والی گری کرمانشاه شده اند، درحالی که مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز مخالف جدی وی هستند.

لذا باتوجه به شرایط ویژه کرمانشاه، وجود اقوام و مذاهب مختلف، شرایط بیکاری و اقتصادی و پایین آمدن آستانه تحمل مردم، از وزیر محترم کشور درخواست داریم شخصی میانه رو، با برنامه، مشرف بر مشکلات استان، دارای تجربه مدیریتی و از همه مهم‌تر همراه با نمایندگان استان در مجلس را بعنوان استاندار کرمانشاه منصوب کند تا شاید مردم کرمانشاه پس از سال‌ها، رنگ خوشی، رشد و توسعه را لمس کنند.

جناب آقای وزیر کشور، وجود افرادی همچون دکتر آرش لهونی اهل استان کرمانشاه که بعنوان استاندار کردستان منصوب شد و یا دکتر معتمدیان که سابقه استانداری خراسان رضوی، خراسان جنوبی و آذربایجان غربی را در کارنامه دارد، دکتر مجتبی یزدانی معاون وزیر راه و شهرسازی و... خود گواه این است که کرمانشاه دارای ظرفیت‌های متعدد مدیریتی است که باید آنان را دید، لذا گزینه مد نظر شما و مخالفت نمایندگان استان با وی، خود اولین چالش کرمانشاه خواهد بود، کرمانشاهی که دیگر فرصت آزمون و خطا ندارد، پس با انتخاب یک استاندار بهتر، به داد کرمانشاه مظلوم برسید.

رکنا کرمانشاه:حسین مسکنه

کدخبر: 1043239 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟


وبگردی