ابراز نگرانی سازمان ملل  از انفجارهای لبنان و درخواست حداکثر خویشتنداری

به گزارش رکنا، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد روز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران در نیویورک گفت: «البته ما از تشدید تنش ها بسیار نگران هستیم، از جمله حملات مرگباری که در بیروت دیدیم. ما از همه طرف ها می خواهیم که فورا تنش ها را کاهش دهند. همه باید حداکثر خویشتنداری را به کار گیرند.»

  رژیم اسرائیل طی عملیات تروریستی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در لبنان، با منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر، بی‌سیم و سیستم‌های ارتباطی، دست کم ۳۷ شهروند لبنانی را شهید و بیش از ۴ هزار نفر دیگر را زخمی کرد.

بسیاری از کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی انفجارهای اخیر در لبنان را محکوم و برلزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرده‌اند. آمریکا همانند همیشه در واکنش به این حملات تروریستی اعلام کرد که از جزئیات آن اطلاعی نداشته است.

دبیرکل حزب الله لبنان روز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد که رژیم اسرائیل با عملیات تروریستی اخیر خود در لبنان، همه خطوط قرمز را زیر پا گذاشت و تاوان سختی خواهد پرداخت.

 شبکه تلویزیونی ای. بی. سی نیوز بامداد جمعه به نقل از یک منبع اطلاعاتی آمریکایی گزارش داد که اسرائیل در تولید پیجرهایی که هفته جاری در لبنان منفجر کرد، دست داشته و برای اجرای این اقدام به مدت دستکم ۱۵ سال برنامه‌ریزی کرده بود.

کدخبر: 1042770 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟