عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: پیگیر مشکل قطع مستمری 13 هزار معلول هستیم

به گزارش خبرنگار پارلمانی رکنا ، احمدبیگدلی اظهار کرد: مشکلات در حوزه وزارت تعاون به یکی دو مورد محدود نمی شود. متأسفانه الان یکی دو ماه است که مستمری 13 هزار معلول قطع شده است که ما در حال پیگیری موضوع هستیم.

نماینده مردم خدابنده در مجلس دوازدهم ادامه داد: از سوی دیگر خبری هم منتشر شده که از عدم تمکین سازمان برنامه و بودجه مبنی بر افزایش 40 درصدیِ حق پرستاری معلولان و یارانه مراکز توانبخشی خبر می دهد.

بیگدلی افزود: البته ما هنوز صحت و سقم این خبر را بررسی نکرده‌ایم ولی چنانچه این خبر هم صدق باشد، سازمان برنامه و بودجه مرتکب تخلف شده است و باید بررسی شود و یا حداقل توضیحات رییس سازمان را بشنویم چرا که می دانیم در شرایط فعلی و بر اساس گفته های معاون اول رییس جمهور ما هم اکنون هزار هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم و با این مشکلات، عدم تأمین منابع مالی برای برخی از قسمت ها طبیعی است که باید دنبال راهکارهای جبرانی باشیم.

وی همچنین درباره نهایی کردن آیین نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیز چنین گفت: ظاهرا این موضوع در برنامه هفتم به پرداخت بدهی دولت منوط شده است که اگر این طور باشد، حتما کار سختی خواهد بود و شاید هم نشدنی باشد.

کدخبر: 1041189 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟