عارف: از خلاقیتها و نظریات دانشمندان و اساتید دانشگاه استفاده می‌کنیم/ سید حسن خمینی : امام نماد جمهوری اسلامی است

محمدرضا عارف امروز (دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳) در مراسمی به مناسبت سی و ششمین سالگرد تأسیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) ، با تبریک هفته وحدت گفت: برایم افتخار است که در این روزها در این مکان مقدس و در محضر دانشمندان موسسه حضور دارم. «وحدت» رمز پیروزی انقلاب بود و قطعاً رمز ماندگاری و پایداری انقلاب خواهد ماند. با تصمیم احمد آقای خمینی در تاسیس موسسه و فرمان امام در این خصوص در سال ۱۳۶۷، خدمات ارزشمندی از سوی این موسسه به جامعه ارائه شده است و قطعاً دانشمندان و پژوهشگران در سراسر جهان می‌توانند با مراجعه به بانک اطلاعاتی موسسه پژوهش و تحقیق کند.

وی  با اشاره به شعار دولت چهاردهم گفت: شعار رفاقت ملی از سوی جامعه، نهادهای حکومتی و دولتمردان با گرایش‌های سیاسی مختلف مورد اقبال قرار گرفته است. راهبرد وفاق، تاکید بر مشترکات است. نباید وجوه مشترک را رها کرد و به اختلافات پرداخت و آن‌ها را دامن زد. در راهبرد وحدت به جای «من»، «ما» بود. بعد از ابلاغ فرمان ۸ ماده‌ای امام از تندروی‌ها و برخوردهای سلیقه‌ای کاسته شد. امروز بر این باوریم که وفاق ملی راه نجات کشور است. اگر نتوانیم یکدیگر را تحمل کنیم و با هم وفاق کنیم طبیعتاً  دشمن حداکثر استفاده و بهره را می‌برد. رای مجلس شورای اسلامی به وزرا پیام وفاق بود. امروز رابطه بسیار خوبی بین قوای سه گانه وجود دارد.

عارف رفع تنگناهای معیشتی را اصلی‌ترین خواسته مردم دانست و گفت حل چالش‌ها و ناترازی‌ها تنها به وسیله دولت انجام نمی‌شود بلکه با مشارکت نخبگان و بزرگان کشور دست یافتنی است.

وی در ادامه اظهار کرد :  ۱۸ تا ۲۰ هزار مگاوات کسری برق داریم. باید چاره اندیشی کرد. راه‌های میانبر برای کاهش این کسری‌ها چیست؟ مدیریت تولید و مصرف و کاهش افت فشار در تولید و توزیع باید انجام شود. همین وضعیت را در حوزه گاز نیز داریم.

از رهنمودها و خلاقیتها و نظریات دانشمندان و اساتید دانشگاه استفاده می‌کنیم

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: امروز رابطه اخلاقی و صمیمانه ای بین مجموعه دولت و سایر قوا و نهادهای حکومتی برقرار است اما نیاز به پیشنهاد و راهکار از سوی نخبگان کشوریم. ما از رهنمودها و خلاقیتها و نظریات دانشمندان و اساتید دانشگاه استفاده می‌کنیم.

سید حسن خمینی : امام نماد جمهوری اسلامی است

همچنین حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی دراین مراسم تاکید کرد: امام نماد جمهوری اسلامی است. تعبیری رهبری دارند که می گویند، «امام‌ روح جمهوری اسلامی است.»

وی افزود : امام، هویت جمهوری اسلامی است‌. هرچه جمهوری اسلامی در عراق دارد، موکب امام است.

سید حسن خمینی  اظهار کرد : کار بزرگ امام ۱۲ فروردین، یعنی تأسیس جمهوری اسلامی، از ۲۲ بهمن‌، یعنی سقوط رژیم شاهنشاهی، است.

در حوادث سال ۱۴۰۱ خیلی‌ها می‌خواستند جمهوری اسلامی نباشد، اما وقتی رسیدند به اینکه  به جای آن «چه چیزی باشد»، ائتلاف‌ها از بین رفت.

گفتنی است ؛ مراسم سی و ششمین سالگرد تاسیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور، محمدرضا صالحی امیری وزیر میراث و گردشگری، حسین سیمایی صراف وزیر علوم تحقیقات و فناوری،  حجت الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور، حجت الاسلام علی کمساری رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی و کارکنان این موسسه امروز ( دوشنبه ) در حسینیه جماران برگزار شد.

از دو سایت و یک نرم‌افزار جامع آرشیو موسسه آثار امام رونمایی شد

 از نسخه جدید پورتال امام خمینی به نشانی خمینی.ir و سایت دلیل و نرم‌افزار جامع هوشمند موسسه رونمایی شد.

در حاشیه سی و ششمین سالگرد تاسیس موسسه تنظیم نشر آثار امام خمینی (س) محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور از سه توانمندی جدید موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی رونمایی کرد.

منابع آنالوگ موسسه واقع در مخازن حرم امام خمینی به صورت الکترونیکی درآمد و آرشیو شد. ۲۵۰۰۰ رکورد ثبت و در سرور مرکزی موسسه آرشیو شد.

منبع : جماران

کدخبر: 1041179 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟