رشیدی کوچی: آقازاده‌ای نیستم که کشتی بین المللی و خانه آنچنانی داشته باشم

خبرآنلاین در ادامه آورده است ، « جلال رشیدی‌کوچی »، نماینده مرودشت در مجلس یازدهم ، به بسیاری جای او در مجلس دوازدهم را خالی می‌دانند از جمله نمایندگانی بود که زیر تیغ ردصلاحیت رفت و شاید اگر این نبود او باز هم رأی مردم مرودشت برای حضور در پارلمان را می‌گرفت، چه آنکه حتی بعد از ردصلاحیت نیز نام او در بسیاری از برگه‌های رأی نوشته شده بود.

بخشی از گفتگوی خبر آنلاین با جلال رشیدی‌کوچی را بخوانید :

نماینده مرودشت در مجلس یازدهم درخصوص هزینه هایی که در دوران نمایندگی پرداخت کرده اسا گفت : افراد زیادی تلاش کردند که ما در مجلس نباشیم. البته اثبات این موضوع به صورت قانونی کار سختی است و نمی‌خواهم وارد آن شوم اما من تمام تلاشم را کردم تا مردم به ویژه جوانان را نسبت به آینده در موضوعات مختلف امیدوار کنم. تلاش کردم صدای مردم باشم و خواسته‌های اکثریت مردم را در موضوعاتی مانند طرح صیانت، گشت ارشاد، کنکور، واردات خودرو، فلیترینگ و…به گوش مسئولان برسانم.

وی افزود : در بحث صیانت عده‌ای تلاش کردند که این طرح را تصویب کنند اما موفق نشدند و از ما دلخور شدند. همچنین در موضوع گشت ارشاد و واردات خودرو به همین شکل بوده است.

به عنوان مثال رئیس انجمن قطعه‌سازان چندی پیش در مصاحبه‌ای اعلام کرد که خوشحال است که بنده در مجلس بعدی نیستم. البته همانطور که گفتم تمامی این صحبت‌ها غیررسمی است و بنده نمی‌خواهم چنین ادعاهایی را مطرح کنم که بعد به دنبال اثبات آن باشند. به نظر بنده صحبت‌ها و اظهارنظرهایی که مطرح می‌شود دلیل ردصلاحیت بنده نبوده و بیشتر بهانه‌ای برای این اتفاق بوده است.

هیچکدام از استعلامات بنده از مراجع پنج‌گانه منفی نبوده است

من به صراحت عرض می‌کنم که هیچکدام از استعلامات بنده از مراجع پنج‌گانه منفی نبوده است، حتی بعد از رد صلاحیت اول توصیه‌نامه‌ها از طرف مراجع نظارتی و امنیتی برای بنده به شورای نگهبان ارسال شد. پس می‌توان گفت که دلیل ردصلاحیت من همان بُعد استصوابی شورای نگهبان بوده که من هم تمکین کردم. یک دور تشخیص دادند که ما تاییدصلاحیت شده و به مجلس بیاییم، این دور هم تشخیص دادند که ردصلاحیت شویم.

وی در ادامه اظهار کرد : دلایلی که در نامه برای بنده ارسال شد در سه بند، عدم التزام به ولایت فقیه، عدم التزام به جمهوری اسلامی، عدم پایبندی به مبانی جمهوری اسلامی وعدم التزام قانون اساسی بوده است.

اگر شخصی یک برگ سند از تخلف مالی من دارد رو کند

رشیدی کوچی درخصوص صدای مردم بودن ، گفت : صادقانه و شجاعانه صدای مردم بودم، به عنوان مثال در موضوع گشت ارشاد، می‌توانستم سکوت کنم و درباره تبعات منفی آن تذکر ندهم، آیا امکان آن نبود؟ در قصه واردات خودرو می‌توانستم ورود نکنم و عایدی زیادی هم برای من داشت، پس زمانی که می‌گویم صادقه و شجاعانه صدای مردم بودم برای این‌ها است.

در قصه فیلترینگ من می‌توانستم وارد نشوم که به مزاج برخی آقایان خوش آید. فلذا واقعا صادقانه صدای مردم بودم ضمن آنکه من اینجا باید این موضوع را هم بگویم که اگر شخصی یک برگ سند از تخلف مالی بنده دارد، یا تغییر بنیادی قبل از ورود به مجلس یا بعد از آن در من ایجاد شده، ارائه کند.

به مردم می‌گویند یک وعده غذا بخورید اما خودشان بر سر سفره رنگین می‌نشینند

وی در ادامه اظهار کرد : قول و عمل برخی از نمایندگان و مسئولان همخوانی ندارد. به عنوان مثال وقتی منِ رشیدی‌کوچی ۳۰ سال، مردم را با اشک و آه و ناله به ساده‌زیستی و تقوا دعوت می‌کنم و بعد مشخص می‌شود که فلان تخلف مالی یا فلان تخلف در زمین‌خواری را دانسته یا نداسته انجام داده‌ام، مردم نسبت به آن بدبین می‌شوند.

بعد هم دوباره با همان ادبیات مردم را دعوت بکنم باعث می‌شود که مردم نپذیرند شخصی هم می‌تواند صادقانه کار کند.

یا فلان آقا در تریبون نماز جمعه مردم را دعوت به خوردن یک وعده غذایی می‌کند و بعد عکس‌هایی منتشر می‌شود که همان فرد در سفره‌های رنگین نشسته است. خب وقتی مردم این تضادها را مشاهده می‌کنند اگر فردی هم ساده‌زیست باشد، از او نمی‌پذیرند. وقتی که فلان آقا می‌گویند ما هم مثل شما باید لنگ به خودمان بسته و زندگی کنیم اما خانه‌اش چسبیده به پادشاهان قدیم ایران، باعث تضاد می‌شود. البته این تضادها به مرور زمان جمع شده و توسط فضای مجازی این نقل و قول‌ها به راحتی به روزسانی می‌شود و مردم به آگاهی رسیدند.

 قبلا نفوذی اسرائیل بودیم الآن یهودی هم شدیم

سوال : نزدیک‌ترین ارتباطات را با کدام نمایندگان مجلس داشتید؟

پاسخ : من با چند نماینده مجلس از جمله آقای توانگر، پیرهادی، محمد رشیدی و احد آزادی‌خواه و… رابطه خوبی داشتم، یک تیم بودیم و کارها را باهم پیش می‌بردیم. آخرین موضوع هم همین تعطیلی شنبه‌ها بود که دوستان آخرین برچسب هم به ما زدند و یهودی خواندند. قبلا نفوذی اسرائیل بودیم الآن یهودی هم شدیم. (خنده) البته از این تیم تنها دو نفر در مجلس بعدی ماندند و بقیه به نوعی حذف شدند.

پدر من یک آقای به تمام معنا بود زیرا درد مردم را می‌فهمید

سوال : آقای رشیدی کوچی! پدر و عموی شما نماینده مجلس بودند، شما یک سلبریتی سیاسی هستید یا نماینده مجلس یا آقازاده سیاسی؟

پاسخ : بستگی به تعریف آن دارد. پدر من نماینده دوره چهارم مجلس بودند و در همان دوره زمانی که از حوزه انتخاباتی سرکشی داشتند، خودرو ایشان دچار سانحه شده و فوت کردند، من اعتقاد دارم پدرم شهید راه خدمت بود. بعد از آن عموی بنده در مجلس چهارم و پنجم بودند و من هم در مجلس یازدهم افتخار خدمت به مردم را داشتم.

خدارو شکر می‌کنم که خانواده رشیدی در طول این سه دوره که در مجلس حضور داشت تخلفی نکرد و هیچکس نیست که بگوید این خانواده از طریق نمایندگی مجلس به جایی رسیده‌اند و برای خودشان کیسه دوختند. همین موضوع برای من ارزشمند است.

فلان آقا در تریبون نماز جمعه مردم را دعوت به خوردن یک وعده غذایی می‌کند و بعد عکس‌هایی منتشر می‌شود که همان فرد در سفره‌های رنگین نشسته است. خب وقتی مردم این تضادها را مشاهده می‌کنند اگر فردی هم ساده‌زیست باشد، از او نمی‌پذیرند. وقتی که فلان آقا می‌گویند ما هم مثل شما باید لنگ به خودمان بسته و زندگی کنیم اما خانه‌اش چسبیده به پادشاهان قدیم ایران، باعث تضاد می‌شود.

آقازاده‌ای نیستم که کشتی بین المللی و خانه آنچنانی داشته باشم

حال باید گفت که تعریفمان از آقازاده چیست؟ اعتقاد من این است که پدر من یک آقای به تمام معنا بود زیرا درد مردم را می‌فهمید و اگر شما به مرودشت بیایید نام خانواده رشیدی‌کوچی را همه می‌شناسند و به نیکی یاد می‌کنند. من و برادرم هیچوقت از طریق نمایندگی مجلس علیرغم فرصت‌هایی که وجود داشت چیزی عایدمان نشد و باید این را بگویم که برادر من در حال حاضر بیکار است. در دفتر من مشغول به کار است و حقوق حداقلی می‌گیرد.

نه اینکه نتوانستم برای او کار ایجاد کنم، نخواستم. برای آنکه فردا نگوید برای برادرش کار پیدا کرد و در دفاع از حق مردم زیان گویایی داشته باشم. من این حق را از خانواده خودم محروم کردم که فردا فشاری بر من ایجاد نشود.

اگر آقازاده منظورتان این است که تجارت بین‌المللی و کشتی و خانه آنچنانی دارند، باید بگویم خیر. من آنچه از اموال دنیا دارم، در قبل و بعد از مجلس تغییری نکرده است.

کدخبر: 1039555 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟