حسین‌زاده باید از نمایندگی مجلس استعفا دهد/ عبدالکریم حسین‌زاده کیست؟

 به گزارش رکنا از خانه ملت ، حجت الاسلام علیرضا سلیمی درادامه اظهار کرد:  با توجه به اینکه عبدالکریم حسین‌زاده به عنوان معاون رئیس‌جمهور در امور توسعه روستایی و مناطق محروم کشور منصوب شده است، باید ایشان استعفای خود از نمایندگی مجلس را تقدیم مجلس کند.

وی افزود: این استعفا در مجلس اعلام وصول شده و سپس در دستور مجلس قرار می‌گیرد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس همچنین گفت: بعد از اعلام وصول استعفای آقای حسین‌زاده از نمایندگی مجلس، این موضوع در دستور کار قرار گرفته و نمایندگان به آن رای می‌دهند که در صورت رای موافق مجلس، استعفای ایشان پذیرفته خواهد شد؛ این پروسه احتمالا در جلسات علنی هفته آخر شهریورماه انجام خواهد شد.

 عبدالکریم حسین‌زاده کیست؟

عبدالکریم حسین‌زاده متولد ۱۳۵۹ در شهر نقده است. وی چهره سیاسی اصلاح‌طلب و رئیس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس و نماینده دوره‌های نهم، و دهم و دوازدهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه نقده و اشنویه در استان آذربایجان‌غربی است.

حسین‌زاده دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته شهرسازی از دانشگاه علم و صنعت تهران است. حسین‌زاده همچنین در مجلس عضو گروه‌های دوستی با کشورهای مکزیک، کوبا، نیکاراگوئه، آرژانتین و کانادا بوده است و در فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی محیط زیست و توسعه پایدار مرزنشینان مناطق کمتر توسعه‌یافته وحدت و تقریب مذاهب اسلامی ورزش عضویت داشته است.

مشاور بنیاد مسکن استان کردستان، مدیرعامل مهندسین مشاور جهانشهر اندیش و ... از جمله سوابقی است که در پرونده کاری حسین‌زاده دیده می‌شود.

حسین‌زاده نماینده دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی است و سابقه نمایندگی و عضویت در کمیسیون عمران در دوره‌های نهم و دهم مجلس را هم در کارنامه دارد.

کدخبر: 1034138 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟