مذاکرات آتش‌بس در قاهره بدون نتیجه پایان یافت/ شمار شهدای فلسطینی به ۴۰ هزار و ۴۰۵ نفر رسید

به گزارش رکنا، خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام مصری گزارش داد که مذاکرات آتش بس میان اسرائیل و حماس بدون دستیابی به هیچ گونه نتیجه‌ای به پایان رسیده است. براساس این گزارش، هیاتهای حماس و اسرائیل هرکدام با بندهایی از توافق که از سوی میانجیگران ارائه شده بود مخالفت کردند.

 براساس این گزارش،‌ هیات حماس می‌گوید که اسرائیل از تعهدات خود مبنی بر خروج نیروهایش از محور فیلادلفیا وقتی که آتش بس آغاز شود عقب نشینی کرده و شروط اضافی دیگری مانند غربالگری از آوارگان وقتی که آنها بخواهند به مناطق خالی از سکنه خود در شمال نوار غزه بازگردند پیش کشیده است.

اسامه حمدان ، یکی از مقامات حماس، به شبکه تلویزیونی الاقصی گفت: ما بحث در مورد پس گرفتن آنچه در 2 ژوئیه بر سر آن توافق کردیم یا اضافه کردن شروط جدید را نمی‌پذیریم.

به گفته عزت الرشیق یکی از اعضای ارشد حماس، هیات این گروه بعد از گفت‌وگو با میانجیگران مصری و قطری، قاهره را ترک کرده است.

وی می‌گوید که هر توافقی باید شامل آتش بس دائمی و خروج کامل اسرائیل از غزه باشد.

شمار شهدای فلسطینی به ۴۰ هزار و ۴۰۵ نفر رسید

شمار زیادی از شهدای فلسطینی زیرآوار‌ها هستند و نیرو‌های امدادی در شرایط کنونی امکان انتقال آن‌ها را ندارند.

وزارت بهداشت غزه از افزایش شمار شهدا و مجروحان فلسطینی در حملات ارتش اسرائیل خبر داد.

 وزارت بهداشت غزه، امروز ( دوشنبه ) در جدیدترین گزارش خود از سیصد و بیست و چهارمین روز جنگ اعلام کرد، ارتش اسرائیل طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ کشتار گروهی دیگر درنوار غزه انجام داده که منجر به شهادت ۷۱ فلسطینی و جراحت ۱۱۲ نفر دیگر شده است.

بر اساس این بیانیه، همچنان شمار زیادی از شهدای فلسطینی زیرآوار‌ها هستند و نیرو‌های امدادی در شرایط کنونی امکان انتقال آن‌ها را ندارند.

 وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی در مجموع به ۴۰ هزار و ۴۰۵ نفر افزایش یافته و تعداد مجروحان نیز به ۹۳ هزار و ۴۶۸ نفر رسیده است.

کدخبر: 1033543 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟