نظر مخالفان و موافقان مجلس درباره صلاحیت دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش

  به گزارش رکنا از خانه ملت ، در ابتدای جلسه، احمد راستینه سخنگوی  کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن قرائت نظر کمیسیون متبوع خود، از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان خبر داد.

گودرزی: دنیامالی می‌تواند در حوزه‌های وزارت‌ ورزش و جوانان تحول ایجاد کند

نماینده مردم الیگودرز در مجلس گفت: وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان می‌تواند در حوزه‌های مختلف این وزارت‌خانه تحول ایجاد کند.

حمیدرضا گودرزی در جلسه امروز( چهارشنبه ) مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در اظهاراتی به عنوان موافق با بیان اینکه «آقای دنیا مالی از مدیران وقت گذار، کارکشته و پیگیر است»، اظهار کرد: آقای دنیا مالی دارای سال‌ها تجربه و شناخت عمیق از حوزه وزارت ورزش و جوانان است و به عنوان یک گزینه مناسب شناخته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های بارز دنیا مالی تاکید او بر رویکرد علمی و پژوهشی در حوزه ورزش است، افزود: ارزیابی و برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان نشان می‌دهد که برنامه‌های او از نظر بنیادین دارای شاکله لازم است. در برنامه‌های او به چشم اندازهای توسعه ورزش‌های همگانی و حرفه‌ای و ورزش‌های بانوان و همچنین چالش اساسی نظیر عدم تهیه سند آمایش سرزمینی توجه شده است. از نقاط قوت برنامه او ارائه فهرستی جامع از نظام مسائل موجود در حوزه ساماندهی مسائل جوانان است.

زارعی: «دنیامالی» در موضوع ورزش و جوانان تخصصی ندارد

نماینده مردم تهران در مجلس در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه ۳۱ مرداد) مجلس در مخالفت با صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اظهار کرد : دنیامالی در حوزه جوان و در حوزه فناوری‌های نرم هیچ تخصصی ندارد.

وی افزود :   دو نفر از نمایندگان فعلی مجلس برای تصدی وزارتخانه‌های کشاورزی و ورزش معرفی شده‌اند که عملاً هر دو نفر آنها برای این وزارتخانه غیرمتخصص هستند.

زارعی تاکید کرد: ما باید نسبت به بررسی کارنامه و عملکرد همکاران خود دقت و وسواس بیشتری داشته باشیم. رشته علمی دنیامالی هیچ نسبتی با وزارت ورزش و جوانان ندارد و تخصص وی حوزه جغرافیا و برنامه ریزی شهری است.

وی افزود: دنیامالی در دو دوره مجلس یازدهم و دوازدهم عضو کمیسیون عمران و همچنین عضو شورای عالی مسکن بوده است. وی با مفاهیم تخصصی حوزه ورزش و جوانان آشنا نیست. وی هیچ تخصص و نسبتی با جوانان ندارد.

زارعی بیان کرد: دنیامالی حدود ۱۰ سال در هیأت رئیسه فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه ای حضور داشته و سوال آن است که آیا ما توسعه‌ای را در ورزش‌های زورخانه ای دیده‌ایم؟ از سوی دیگر گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان برنامه را به مجلس ارائه کرده که سنجه پذیر نیست و وی در حوزه دیگری یعنی عمران و شهرسازی صاحب فن و دانش است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: رئیس جمهور گفته بود از متخصصان استفاده خواهد کرد و سوالمان از پزشکیان این است که این بود تخصصی گرایی شما؟ بنده به هیچ حزبی وابسته نیستم و معتقدم که باید پای در اصول داشت و مدام روش‌ها را اصلاح کرد.

زارعی خاطرنشان کرد: ما باید در جلسات رأی اعتماد دقت کافی را داشته باشیم. در دولت سیزدهم یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی به مجلس معرفی شد و رأی اعتماد گرفت و تخصص این کار را نداشت و الان هم در حال مجازات است.

شریعتی نیا سر : «دنیامالی» هم‌فکر و هم‌جناح ما نیست اما از او دفاع می‌کنیم

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: دنیامالی هم فکر و هم جناح ما نیست اما از او دفاع می کنیم.

«مالک شریعتی نیاسر» در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه ۳۱ مرداد) مجلس در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، اظهار داشت: این روزها صحبت از وفاق ملی است. علت حضور بنده هم همین است. موافقت با یک وزیر پیشنهادی خوب که تلفیق مدیریت و دانش و ورزش است.

وی ادامه داد: دنیا مالی هم فکر و هم جناح ما نیست اما از او دفاع می‌کنیم.

بدری: دنیامالی برنامه‌ای برای افزایش سرانه ورزشی در مناطق محروم ارائه نداده است

نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم بروز شدن نظام باشگاه‌داری گفت که وزیر پیشنهادی ورزش برنامه‌ای برای نزدیکی سرانه‌های ورزشی محروم و کم‌برخوردار به میانگین کشوری ارائه نکرده است.

صدیف بدری در جلسه علنی امروز( چهارشنبه ) مجلس و در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، به عنوان مخالف احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با انتقاد از نبود نظام جامع باشگاه‌داری تصریح کرد: دو باشگاه از تمامی امکانات استفاده می‌کنند حال این‌که در برخی از استان‌ها امکانات باشگاهی وجود ندارد لذا لازم است نظام باشگاه‌داری بروز تدوین شود.

نماینده مجلس با بیان این‌که ایران در جایگاه رقابتی ورزشی افول داشته است، افزود: این در شأن ورزش ما نیست که ورزشکاران ما مهاجرت کنند. همچنین لازم است مشکل اشتغال قهرمانان ورزشی در المپیک و پارالمپیک حل شود علاوه بر این وزارت ورزش آزمون برگزار می‌کند اما هیچ سهمیه‌ای برای ورزشکاران معلول قائل نیست.

صدیف بدری با انتقاد از تبانی و فساد در ورزش اظهار کرد: سوء‌استفاده و تبانی در ورزش باعث از هم‌گسستگی روحیه رقابت سالم در بازی‌های جوانمردانه شده است.

وی با اشاره به مشکلات حوزه جوانان افزود: متولی واحدی در کشور برای جوانان نیست، جوانان مشکلات زیادی دارند که یکی از مهم‌ترین آنها افزایش سن ازدواج، بیکاری و کاهش فرزندآوری است که حل این مسائل بدون دخالت دولت شدنی نیست.

کدخبر: 1032087 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟