3 کمیسیون مجلس  صلاحیت علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو را تائید کردند

به گزارش رکنا از خانه ملت ، کمیسیون های انرژی، عمران و کشاورزی  با اکثریت اعضای کمیسیون ها ، ضمن بررسی سوابق و عملکرد عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نیرو، برنامه‌های ارائه‌شده توسط ایشان را از نظر مطابقت با اسناد بالادستی تایید کردند.

نوروزی: «علی‌آبادی» مدیری توانمند، شجاع و برنامه‌ریز است

 نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، علی آبادی را مدیری توانمند، شجاع و برنامه‌ریز معرفی کرد و گفت: امروز با مشکلات عدیده‌ای در صنعت‌های برق و آب مواجهیم و باید یک مدیر جسور، شجاع و توانمند بتواند این ناترازی‌ها را برطرف کند.

رحمت‌الله نوروزی در جلسه امروز( چهارشنبه ) مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو در سخنانی به عنوان موافق با بیان اینکه «علی آبادی مدیری توانمند، شجاع و برنامه ریز است»، اظهار کرد: امروز برق صنایع بزرگ و کوچک و همچنین مصارف خانگی با قطعی مواجه است و همچنین در حوزه تامین آب با چالش‌هایی مواجه هستیم؛ امروز با مشکلات عدیده‌ای در صنعت‌های برق و آب مواجهیم و باید یک مدیر جسور، شجاع و توانمند بتواند این ناترازی‌ها را برطرف کند.

شریعتی: «علی‌آبادی» هم در حوزه آب و هم در حوزه برق سابقه فعالیت دارد

 نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: علی‌آبادی جزو معدود مدیران کشور است که هم در حوزه آب و هم در حوزه برق سابقه فعالیت داشته است و در این امور کاملاً مسلط است.

غلامرضا شریعتی در جلسه امروز چهارشنبه مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو در سخنانی به عنوان موافق، کمبود آب و قطعی مکرر برق را از مهمترین چالش‌های موجود عنوان کرد و گفت: حل این چالش‌های اساسی فارغ از منابع مالی نیازمند مدیری لایق، جهادی پرتلاش متخصص و انقلابی است.

شریعتی با بیان اینکه «توجه ویژه به تامین پایدار آب شرب شهرها و روستاها از جمله یکی دیگر از مهم‌ترین محورهای برنامه‌های علی آبادی برای وزارت نیرو است»، تاکید کرد: علی آبادی جزو معدود مدیران کشور است که هم در حوزه آب و هم در حوزه برق سابقه فعالیت داشته است و در این امور کاملاً مسلط است.

بیگلری: «علی‌آبادی» شناخت کافی از ماموریت‌های وزارت نیرو ندارد

 نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه وزارت نیرو به خصوص قطعی برق گفت که علی‌آبادی شناخت کافی از ماموریت‌های وزارت نیرو ندارد و ای کاش به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شد.

محسن بیگلری در جلسه امروز( چهارشنبه ) مجلس و در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، به عنوان مخالف عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نیرو اظهار کرد: کسی که قرار است به عنوان وزیر نیرو انتخاب شود باید اشراف کافی بر مشکلات این وزارتخانه داشته باشد حال این‌که آقای علی‌آبادی شناخت کافی از ماموریت‌های وزارت نیرو ندارد و تنها در مدت کمی معاون وزیر نیرو بوده و برنامه‌هایش را هم براساس آن زمان ارائه کرده است.

وی با اشاره به قطعی برق خانگی و قطعی برق چاه‌های کشاورزی اظهار کرد: این وضعیت مردم را به خصوص در روستاها با مشکل مواجه کرده که علاوه بر آن با قطعی آب هم دست و پنجه نرم می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این‌که لوله‌کشی آب در برخی از روستاها فرسوده شده و به بازسازی نیاز دارد، گفت: کار وزیر نیرو سخت است و باید بداند که با چه وضعیتی روبروست.

بیگلری در پایان با تاکید بر لزوم تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی قراردادی آب و برق اظهار کرد که انتظار می‌رود شاهد شایسته‌سالاری در وزارت نیرو باشیم نه این‌که افراد را اتوبوسی وارد کنند؛ همچنین وزیر نیرو فکری به حال خاموشی برق داشته باشد.

گودرزی: انتخاب علی‌آبادی در وزارت نیرو به منافع ملی ما آسیب خواهد زد

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب آقای علی‌آبادی در وزارت مهمی چون وزارت نیرو نه تنها منافع ملی ما را آسیب خواهد زد بلکه ما را از اهداف بلند مدت برنامه هفتم و توسعه دور خواهد کرد.

حمیدرضا گودرزی در جریان جلسه علنی امروز( چهارشنبه ) مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو گفت: تعطیلی ادارات و سایر موضوعات و ناترازی‌های انرژی نه تنها خسارات جبران ناپذیر سنگینی به حوزه اقتصاد و صنعت وارد کرده است بلکه سبب بالا رفتن میزان نارضایتی مردم و باعث افزایش نگرانی‌ها در توده عمومی مردم شده است.

گودرزی تصریح کرد: مردم شریف ایران مگر مشکلات خودرورسازی و صنعت خودرو را فراموش کرده‌ایم که آقای وزیر صمت چه کرد؟ حضور آقای علی آبادی در وزارت صمت با وجود آن همه هزینه‌ها چه دستاوردی جز نابودی اقتصاد و ویرانی صنعت و نابودی تولید داخلی و آشوب در بازار خودرو و ایجاد بازار کاذب و افت صنعت خودرو و هزاران درد دیگر برایمان داشت؟

گودرزی یادآور شد: آقای علی آبادی سودای وزارت نیرو را به سر دارد. عملکرد فاجعه آمیز ایشان در مپنا فراموش نشده است. اجازه دهید برای روشن شدن افکار عمومی و مخالفت خود تنها یک نمونه از شاهکارهای مدیریت ایشان را مثال بزنم.

وی تاکید کرد: در سال ۹۵ وقتی دولت وقت به دنبال چشم اندازی برای حل بحران برق کشور بود و دولت شاهد ناتوانی‌های مسئولیت ایشان در مپنا برای تعهدی بر وعده‌هایش بود، دولت وقت موفق به عهد قرارداد بزرگ برای ساخت هفت نیروگاه ترکیبی با ظرفیت ۶۰۰۰ مگاوات نیروگاه برق شد که از این قرارداد به عنوان بزرگترین قرارداد پسا برجامی می‌توان یاد کرد. اما آقای علی آبادی شما جلوی این قرارداد بزرگ را گرفتید و مخالف آن شدید. اگر اجازه می‌دادید اجرا می‌شد امروز نه مشکل آب داشتیم نه مشکل برق.

کدخبر: 1031966 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟