مخالفان و موافقان مجلس درباره صلاحیت مومنی وزیر پیشنهادی کشور چه گفتند؟

به گزارش رکنا از خانه ملت ، در ابتدای این جلسه، ولی الله بیاتی ضمن قرائت گزارش کمیسیون شوراها و امورداخلی درباره وزیر پیشنهادی کشور از موافقت این کمیسیون با برنامه های اسکندر مؤمنی خبر داد.

میرزایی: رییس‌جمهور بهترین گزینه را برای وزارت کشور معرفی کرد

 نماینده مردم شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی گفت: تعامل و بررسی شخصیت و بررسی برنامه‌های مومنی نیز بیانگر آن است که رئیس جمهور محترم بهترین گزینه را برای وزارت کشور انتخاب کرده‌اند.

محمد میرزایی در جریان جلسه علنی امروز( سه شنبه ) در موافقت با وزیر پیشنهادی کشور گفت: همکاران گرانقدر یکی از مطالبات جدی مردم عزیز و شما نمایندگان محترم اجرای اصل ۶۴ قانون اساسی است که اشاره می‌کند هر ۱۰ سال یک بار با در نظر گرفتن عوامل انسانی سیاست جغرافیایی و نظائر آن حداکثر ۲۰ نفر نماینده به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه شود. ولی آخرین بازنگری که در قانون در تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال ۷۸ و از طریق ارائه لایحه دولت صورت گرفته است و پس از آن و با گذشت ۲۱ سال به رغم ارائه متعدد از سوی نمایندگان محترم نتیجه‌ای حاصل نشده است که طبعاً به نابرابری بیشتر حق رای دهنده‌ای رای دهندگان ساکنان حوزه‌های انتخاباتی منجر شده است.

صوفی: کارنامه مومنی مثبت است

نماینده مردم  همدان در مجلس گفت: وقتی که در سال‌های دهه ۸۰ یعنی قریب به ۲۰ سال پیش سالانه ۲۸ هزار تلفات جاده‌ای داشتیم ایشان برنامه‌ای را اجرا کرد که این تلفات تا ۱۶ هزار نفر کاهش پیدا کرد.

عباس صوفی، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز در موافقت با اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور گفت: وزارت کشور مرکز ثقل امور اجرایی در کشور بوده و علاوه بر انجام ماموریت‌های، محوله فلسفه وجودی آن جلوگیری از تعمیق اختلافات تزریق آرامش و امنیت به بدنه اجتماع و پیگیری سیاست‌های عمومی دولت می‌باشد. وزارت کشور به مثابه موتور محرکه پیشرفت همبستگی عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی در کشور است.

وی ادامه داد: آقای مومنی می‌تواند در اعمال حاکمیت و اجرای سیاست‌های عمومی بومی دولت را ارتقا دهد. از نظر بنده از نقاط مثبت دکتر مومنی اعتقاد ویژه به مقام معظم رهبری و همچنین عدم علاقه‌اش به پذیرش این سمت بوده که اغلب دنبال اغلب افراد دنبال پست و مقام هستند، این خصوصیت قابل ستایش است، اما این عدم علاقه او از همان زاویه است که منتقدان او را نقد کرده‌اند. یعنی که او معتقد بوده که وزیر کشور ترجیحاً غیرنظامی باشد. لیکن با توجه به محدودیت‌هایی که وجود دارد و شناخت عمیقی که رئیس جمهور محترم از ایشان داشته وی را برای اعمال برنامه‌های مد نظر دولت وفاق ملی مناسب‌تر و موثرتر می‌دانسته است.

گودرزی: به عنوان مخالف ثبت‌نام کردم اما به شما رای  موافق می‌دهم

نماینده الیگودرز در مجلس از وزیر پیشنهادی کشور خواست که در انتخاب استانداران و فرمانداران و بخشداران و دهیاران دقت کند.

حمیدرضا گودرزی در جلسه علنی امروز مجلس و در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، به عنوان مخالف اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور گفت: بنده به عنوان مخالف ثبت‌نام کردم اما به شما به عنوان موافق رای می‌دهم. از ۲۴۰ نفر نماینده متقاضی برای صحبت هم ۲۱۲ نفر به عنوان موافق ثبت‌نام کردند.

گفتنی است ،  نماینده الیگودرز به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی کشور در پشت تریبون مجلس حضور پیدا کرد، اما به عنوان موافق صحبت کرد ، لذا محمدباقر قالیباف رئیس مجلس صحبت‌های او را نیمه تمام گذاشت و اجازه اتمام سخنانش را نداد.

پوردهقان: «مومنی» به حوزه معیشتی کارکنان وزارت کشور توجه کند

 نماینده اردکان در مجلس از وزیر پیشنهادی کشور خواست که در حوزه‌های اجتماعی و در مواجهه با تنش‌ها و ناهنجاری‌ها با استفاده از رویکردهای فرهنگی و اجتماعی برخورد کرده و همچنین به مسائل معیشتی کارکنان وزارت کشور توجه داشته باشند.

مصطفی پوردهقان در جلسه علنی امروز( سه شنبه ) مجلس و در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، به عنوان مخالف اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور گفت: در بدنه وزارت کشور کارکنان متعهد، منظم، متخصص، فعال و با سوادی حضور دارند که در دولت‌های مختلف ذبح سیاسی شدند و در گوشه‌ای از وزارتخانه مهم کشور خاک می‌خورند. آنها به واسطه افکار سیاسی‌شان حذف شدند.

پوردهقان، سردار مومنی را فردی معتقد و آگاه به مسائل سیاسی خواند و گفت: آقای مومنی شما قول دادید که با اعتدال و نگاه به تخصص افراد رفتار کنید. در برخی از استان‌ها افراد با نردبان‌های سیاسی منصوب شده و بالا آمدند آن هم به واسطه آنکه در ستاد انتخاباتی شربت دادند و پوستر چسباندند. انتظار می‌رود آقای مومنی از سرمایه‌های اجتماعی استفاده کرده و افراد غیرمتخصص را کنار بگذارند.

پوردهقان بیان کرد که ما در حوزه‌های اجتماعی بعضا با مسائل تنش‌زا و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی مواجه می‌شویم که انتظار می‌رود برای حل آن از ابزارهای انتظامی و امنیتی استفاده نشود و آنها را با نگاه فرهنگی و اجتماعی حل کنید.

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم حل مشکلات معیشتی در وزارت کشور و در بین فرمانداران و بخشداران گفت: با عینک سیاسی به استان‌ها نگاه نکنید. استانداران و فرمانداران را براساس دانش‌شان انتخاب کنید. افرادی که دارای سهم اقتصادی و معیشتی و کارنامه خوبی باشند.

کدخبر: 1031741 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟