نمایندگان مخالف و موافق  صلاحیت و برنامه های فرزانه صادق را بررسی کردند

به گزارش رکنا از خانه ملت ، درابتدای این جلسه، کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با صلاحیت، برنامه‌ها و اهداف فرزانه صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی موافقت کرد.

سمیه رفیعی ، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در قرائت گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ارزیابی‌های به عمل آمده و نظر به اینکه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در جلسات، توضیحات مناسب و منسجمی از برنامه‌ها و اولویت‌های کاری خود ارائه کردند و همچنین با توجه به تجربیات قبلی وی در زمینه‌های متعدد اجرایی و قانونگذاری همچون مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، جانشینی قائم مقام وزارت جهاد کشاورزی، سه دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، عضویت در هیات رئیسه مجلس، معاون اجرایی مجلس و برخورداری از تجارب اجرایی از سطح روستا تا سطح ملی، در نهایت اعضای کمیسیون کشاورزی به اتفاق آرا صلاحیت وی را برای تصدی وزارت جهاد کشاورزی تایید کردند.

نقدعلی : جواب صریح به دغدغه‌های ما ندهید رای اعتماد نمی‌دهیم

محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس در جلسه علنی مجلس در مخالفت با گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: مستاجری الان بسیار سخت است و عملاً در شرایط فعلی درد بی درمان است.

محمدتقی نقدعلی تصریح کرد: ما دغدغه‌هایی داریم که اگر این دغدغه‌ها برطرف نشود، رأی اعتماد ما دچار شک و شبهه است. یکی از مسائل آن است که طبق قانون جهش تولید مسکن هر دولتی که روی کار بیاید باید سالی یک میلیون مسکن بسازد و در حال حاضر نیز ما نیازمند ۵ میلیون مسکن هستیم که متأسفانه در سالهای گذشته ساخت مسکن مغفول مانده است.

وی ادامه داد: یکی از نگرانی‌هایی که ما داریم آن است که وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در صورت کسب رأی اعتماد سیاست انقباضی و کوچک سازی واحدهای مسکونی را دنبال کند در حالی که ما زمین کم نداریم. در حوزه انتخابیه بنده ۲۰ هزار نفر متقاضی مسکن هستند و عملاً سیاست‌های انقباضی اجازه نداده تا زمین صرف مسکن سازی شود.

محمدبیگی: وزیر پیشنهادی راه اهل مبارزه با فساد است

رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت که وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی از بن دندان معتقد به نظام جمهوری اسلامی و اهل مبارزه با فساد است.

فاطمه محمدبیگی در جلسه علنی به عنوان موافق فرزانه صادق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: مدیریت امری زنانه و مردانه نیست بلکه ملاک شایسته‌سالاری است. از نظر اسلام هیچ محدودیتی برای تصدی مدیریت زنان وجود ندارد. همچنان که حضرت خدیجه (س) در اقتصاد، حضرت فاطمه (س) در سیاست و حضرت زینب (س) به عنوان سفیر امام زمان (عج) خود بود.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان اظهار کرد: در حوزه جوانی جمعیت متعهد تامین ۳۰۰ هزار واحد زمین شده و اینکه منطبق با برنامه هفتم عمل کرده و در راستای بیانیه گام دوم قدم برمی‌دارد.

ابراهیم‌پور: وزیر پیشنهادی راه فردی با تجربه و دارای برنامه است

نماینده ایذه در مجلس، وزیر پیشنهادی راه را فردی دارای تجربه و برنامه و کارآزموده در حوزه شهرداری و معماری توصیف کرد.

فرشاد ابراهیم‌پور در جلسه علنی مجلس به عنوان موافق فرزانه صادق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: از نمایندگان مجلس می‌خواهم که امروز به صدای تاریخ گوش بسپارند. به صدای زنان که در طول تاریخ با دل‌های مملو از ایمان و با دست‌های پرتلاش سنگین‌ترین بارها را به دوش کشیده‌اند.

وی وزیر پیشنهادی را فردی با تخصص و تجربه در حوزه شهرسازی دانست و گفت: وزیر پیشنهادی طرفدار توسعه افقی و توسعه عمودی نیست بلکه سیاستش ترکیبی و توجه به مزیت‌های نسبی منطقه است. او بر توسعه پایدار اعتقاد دارد و با محیط زیست هماهنگ است.

یوسیفی : کارآمدی حلقه مفقوده در رأی دادن ما است

 نماینده مردم اهواز در مجلس ضمن مخالفت با وزیر راه و شهرسازی، گفت: متاسفانه کارآمدی حلقه مفقوده در رأی دادن ماست و باید با چشم باز رأی دهیم.

مجتبی یوسفی در جلسه علنی مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، گفت: وزارت راه و شهرسازی اهمیت زیادی دارد و تصمیم ما برای انتخاب وزیر راه و شهرسازی اهمیت زیادی دارد و خانوارها و مستأجران منتظر تصمیم ما هستند.

وی افزود: وام ازدواج که می‌گویند نمی‌توانند دهند. ما باید برای اعطای وام مسکن فکری کنیم. بنده مخالفم چه زمین‌هایی کشاورزی رتبه ۱ و رتبه ۲ که به امنیت غذایی کشور گره خورده است صرف ساخت و ساز شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: درباره حوزه راه نیز ما تکالیفی را برای وزیر راه و شهرسازی در نظر گرفتیم. ما راه‌های اصلی و فرعی زیادی داریم و اگر بخواهیم این راه‌ها را نگه داریم، ۲۰۰ میلیارد تومان پول می‌خواهد و باید بگوید که منابع وی برای این کار چیست. صادق گفته است که با تهاتر نفت این کار را انجام می‌دهد در حالی که مجمع تشخیص مصلحت نظام تهاتر نفت را حذف کرد.

یوسفی اظهار کرد: البته اخیراً مطرح شده است که می‌خواهند وزارت راه و شهرسازی را تفکیک کنند. ما در صنعت هوایی دچار بحران هستیم و صادق گفته است که ما هواپیما می‌آوریم در حالی که هزینه فقط صندلی یک هواپیمای خارجی در کشورمان بسیار زیاد خواهد بود.

یوسفی تاکید کرد: ما با کسی خصومت شخصی نداریم، اما باید با چشم باز رأی دهیم. کارآمدی حلقه مفقوده در رأی دادن ماست و همین باعث گرفتاری مردم می‌شود.

کدخبر: 1031532 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟