احد بیوته : دفاع وزرای مسئله دار، می تواند در تعیین رأی اعتماد به آن ها موثر باشد

به گزارش خبرنگار پارلمانی رکنا ، احد بیوته به دفاع پزشکیان از کابینه پیشنهاد اشاره کرد و گفت: برخی صحبت های رییس جمهور ناظر به وضعیت وزرایی بود که مجلس ممکن است با آن ها زاویه سیاسی داشته باشد. آقای پزشکیان در سخنرانی خود تلاش کرد تا مجلس را به توانمندی و کارآمدی وزرا متوجه سازد تا سابقه سیاسی افراد بر ظرفیت های تخصصی آن ها سایه نیندازد و حتی در جاهایی اشاره داشت که باید از برخی خطاها عبور کرد چرا که این سیره علوی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دوازدهم در ادامه خاطر نشان ساخت: با این رویه بیشتر وزرا رأی اعتماد کسب می کنند ولی احتمال عدم اعتماد مجلس به 2 وزیر هم وجود دارد. باز هم همه چیز بستگی به خود گزینه های پیشنهادی و دفاعِ آن‌ها دارد. در روزهای گذشته برخی وزرا با سخنان خودشان موفق شدند فضای مجلس را به نفع خودشان تغییر دهند، لذا در نهایت دفاع وزرا از خودشان سرنوشت ساز است.

این عضو کمیسیون فرهنگی در ادامه به سوالی مبنی بر همراهی مجلس در موضوع FATF چنین پاسخ داد: مجلس با هر چیزی که در راستای منافع ملی باشد ولی خطوط قرمز را پشت سرنگذارد، موافقت خواهد کرد.

وی تأکید کرد: یادمان هم باشد اقتدار امروز ما به مقاومتی بستگی دارد که تا حالا از خودمان نشان دادیم. نباید به هر بهایی این اقتدار را از دست بدهیم ولی حتما در راستای منافع ملی و تحقق منویات رهبری حرکت خواهیم کرد.

کدخبر: 1031027 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟