کوچک‌زاده در انتقاد از نطق پزشکیان : الان باید از نهج‌البلاغه انتقاد کنیم یا برنامه هفتم؟

به گزارش رکنا از خانه ملت ، مهدی کوچک‌زاده ، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در جلسه علنی امروز( شنبه ) و در جریان بررسی برنامه‌ها و خط مشی دولت مسعود پزشکیان در تذکری ضمن انتقاد از عملکرد هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: طبق آیین‌نامه رئیس جمهور باید برنامه کلی خط مشی و اصول خود را به مجلس اعلام می‌کرد و مجلس شورای اسلامی براساس آن به ارائه دیدگاه‌هایش می‌پرداخت منتها آقای پزشکیان ، رئیس جمهور می‌گوید که برنامه‌اش همان برنامه هفتم و سیاست‌های کلی رهبر است.

وی اضافه کرد: حال سوال این است که اکنون نمایندگان مخالف و موافق درباره چه چیزی صحبت می‌کنند آیا مخالف برنامه هفتم و نهج‌البلاغه هستند؟ اساسا این صحبت‌ها چه معنایی دارد وقتی رئیس جمهور برنامه‌ای به مجلس نداده است.

همچنین حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی ، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در تذکری اظهار کرد: طبق آیین‌نامه رئیس جمهور باید برنامه، خط مشی و اصول کلی را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد اما رئیس جمهور می‌گوید که برنامه‌اش همان برنامه هفتم توسعه و سند چشم‌انداز است با این وضعیت سوال این است که آیا ما باید به عنوان موافق یا مخالف برنامه هفتم و سند چشم‌انداز صحبت کنیم؟

وی اضافه کرد: وقتی برنامه‌ جداگانه‌ای داده نشده است صحبت ۱۰ نماینده موافق و مخالف که ۱۵۰ دقیقه وقت مجلس را می‌گیرد، چه معنایی دارد.

سلیمی مجددا گفت‌: رئیس جمهور برنامه جداگانه ارائه نکرده و می‌گوید برنامه‌اش همان قانون برنامه هفتم توسعه است که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و شورای نگهبان هم تایید کرده است. حال ما اساسا سوال‌مان این است که رئیس جمهور در مواردی هم همچون آموزش و پرورش رایگان، تامین اجتماعی و مسکن چه برنامه‌ای دارد.

قالیباف : تذکرات وارد نیست

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به این دو تذکر گفت: اگر قرار باشد بعد از صحبت هر نماینده موافق و مخالف تذکر و اخطار قانون اساسی داده شود باید حداقل هفت تا هشت روز جلسه برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی برگزار کنیم؛ عمدتا تذکرات هم نشان داده که وارد نیست.

کدخبر: 1030511 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟