افزایش اختلالات روانی در میان صهیونیست‌ها از ترس حمله ایران / حمایت میلیونی مردم یمن از غزه

به گزارش رکنا،وبسایت اسرائیلی آی 24 نیوز نوشت : بر اساس داده‌های بخش فوریت‌های پزشکی در بیمارستان رامبام، از زمانی که اسرائیل وارد دوره انتظار در خصوص حمله ایران شده است، موارد مراجعه به دلیل اضطراب، تنش روانی و فشار روانی به طرز قابل توجه (دو برابر) افزایش یافته است .»

به گفته این مرکز پزشکی، موارد خودکشی، موارد روان پریشی و سوء مصرف مواد مخدر و الکل به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است: «در حالی که شمال اسرائیل درانتظار اقدامات تلافی جویانه ایران و حزب الله است، تنش روانی که از دو هفته گذشته وجود داشته شروع به نشان دادن نشانه‌های خود کرده است».

دکتر «ایریت مارتیچ»، مدیر خدمات اورژانس روانپزشکی بیمارستان رامبام، به آی24 نیوز گفت: «اگر در روزهای عادی میانگین تعداد مراجعات در روز 12 تا 14 مورد باشد، این روزها 20 تا 25 مورد وجود دارد؛ تعداد زیادی از شکایات بر اساس اضطراب و استرس به ما می رسد، علاوه بر این، موارد خودکشی، روان پریشی، اضطراب و استرس پس از سانحه نیز در دو هفته اخیر افزایش یافته است. در مواردی نیز استفاده از مواد مخدر مختلف و الکل وجود دارد که علائم را افزایش می‌دهد و نیاز به معاینه پزشکی دارد. »

به گفته دکتر «عوفر شمگر»، مدیر گروه روانپزشکی منطقه رامبام، در این مدت نه تنها تعداد مراجعات به اورژانس افزایش یافته، بلکه تعداد کسانی که از بخش اورژانس به بخش بستری منتقل می‌شوند نیز افزایش یافته است.

وی گفت: «بیشتر کسانی که به دنبال درمان در بیمارستان هستند، به شکل رندوم و تصادفی از داخل جامعه می‌آیند، اخیراً موارد جدی‌تری وجود داشته است که نیاز به بستری شدن در بیمارستان در بین افرادی که به اورژانس مراجعه می‌کنند، دارند.»

عوفر شمگر افزود: «می‌توان گفت که در دو سه هفته اخیر جهش سه برابری یا بیشتر در تعداد این موارد وجود داشته است.»

 حمایت میلیونی مردم یمن از غزه

مردم یمن در صنعا و سایر استان‌های این کشور با برگزاری راهپیمایی میلیونی برای چهل و سومین هفته پیاپی، بار دیگر بر حمایت قاطع خود از مردم و مقاومت فلسطین در نوار غزه تأکید کردند.

به گزارش  المسیره، مردم یمن برای چهل و سومین هفته پیاپی با برگزاری راهپیمایی میلیونی در میدان السبعین صنعا و سایر استان‌های این کشور، حمایت خود را از مردم مظلوم غزه اعلام و بر تداوم حضور در جبهه پشتیبانی از مقاومت فلسطین تأکید کردند.

این راهپیمایی در صنعا زیر بارش باران و در سایر استان‌های یمن از جمله صعده و ذمار با شعار «حمایت از مسجدالاقصی و الاقصی...پشتیبانی ادامه دارد و پاسخ قطعی است» برگزار شد.

راهپیمایان یمنی شعار سر دادند: پاسخ محور مقاومت به جنایت صهیونیست‌ها قطعی است/ شرم بر کشورهای عربی که فلسطین و غزه را رها کرده‌اند/ ای مردم غزه شما تنها نیستید و ما از شما حمایت می‌کنیم.

مردم یمن در بیانیه پایانی راهیپمایی‌های خود تأکید کردند: دشمن صهیونیستی با حمایت آمریکا و غرب و در سایه سکوت جامعه جهانی و توطئه و بی‌تفاوتی کشورهای عربی و اسلامی به جنایات خود ادامه می دهد.

حاضران در این راهپیمایی از عملیات‌های مقاومت فلسطین ضد رژیم صهیونیستی در نوار غزه استقبال کردند و تداوم و تشدید پشتیبانی نیروهای مسلح را از مقاومت فلسطین اعلام کردند.

مردم یمن در بیانیه خود همچنین از ملت های عربی و اسلامی خواستند مواضع قاطعی علیه جنایات صهیونیست‌ها اتخاذ کنند و تأکید کردند که هرگز ملت فلسطین را تنها نخواهند گذاشت.

ادامه حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

در ادامه حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان تاکنون ۶ تن کشته و چند تن دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش المیادین، این شبکه به نقل از منابع آگاه خود گزارش داد که در این حمله علاوه بر کشته شدن ۶ تن، سه نفر دیگر نیز زخمی شدند.

به نقل از شبکه خبری الجزیره، در این حمله یک ساختمان مسکونی در شهرک «تول» واقع در منطقه «النبطیه» در جنوب لبنان بمباران شد.

روز جمعه نیز مناطق اطراف شهرک های «رامیه»، «بیت لیف» و «القوزح» و شهرک های «کفرکلا» و «عیترون» در جنوب لبنان را بمباران کردند.

گفتنی است ، با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

از ابتدای عملیات حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی، شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست در این منطقه ناگزیر به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

از سوی دیگر، حملات مداوم حزب الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی در دفاع از مقاومت غزه، باعث تحمیل هزینه‌های سنگینی بر این رژیم در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی و صنعتی شده و اکثر شهرک‌ها و کارخانه‌های رژیم صهیونیستی در شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی و به ویژه در بخش کشاورزی تعطیل شده و از کار افتاده‌اند.

کدخبر: 1030361 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟