پیشتازی هریس از ترامپ در بین رای دهندگان جوان آمریکایی / 53 درصد آرا در جوانان از آن هریس است

به گزارش رکنا، تارنمای دیلی بیست نوشت: نظرسنجی گروه «نسل بعدی آمریکا» (NextGen America) نشان می دهد که هریس با ۵۳ درصد در مقابل ترامپ با ۳۶ درصد، نامزد پیشتاز نزد جوانان زیر ۳۵ سال در آمریکا است.

هنگامی که در مارس گذشته نظرسنجی مشابهی در رقابت بین جو بایدن رئیس جمهوری کنونی آمریکا و ترامپ نامزد جمهوریخواه انجام شد، اختلاف پیشتازی بایدن در مقابل ترامپ تنها ۹ درصد (۴۱ در مقابل ۳۲) بود.

این نظرسنجی نشان می دهد که ورود هریس به رقابت های انتخاباتی، اشتیاق تازه ای را در بین جوانان به عنوان جمعیت کلیدی در تعیین سرنوشت انتخابات آمریکا ایجاد کرده است.

هریس همچنین در بین رای دهندگان سیاه پوست با اختلاف زیاد از ترامپ جلوتر است.

برتری او در مقابل ترامپ، در بین رای دهندگان سیاه پوست ۷۲ در مقابل ۱۹ است. نظرسنجی ها بین بایدن و ترامپ اختلاف ۴۴ در مقابل ۲۷ را به نفع بایدن نشان می داد.

نظرسنجی اخیر حکایت از آن دارد که در مقایسه با بهار گذشته، جوان‌ترها انگیزه بیشتری برای شرکت در انتخابات پیدا کرده اند.

اما در بین رای دهندگان مردد که نه به بایدن و نه به ترامپ علاقه ای داشتند، هریس گزینه سوم محبوبی قلمداد می شود. ۶۸ درصد از این گروه رای دهندگان از هریس حمایت می کنند و تنها ۶ درصد حامی ترامپ هستند.

شرکت افکار سنجی «نسل بعدی آمریکا» با مشارکت شرکت تحقیقاتی «ایمپکت» (impact) این نظرسنجی را بامشارکت هزار و ۵۰۰ رای دهنده در رده سنی بین ۱۸ تا ۳۵ سال از ایالت های سرنوشت ساز در انتخابات شامل آریزونا، میشیگان، نوادا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویرجینیا انجام داده است.

نتایج این نظرسنجی با نظرسنجی روز دوشنبه پولیتیکو که نشان داد نامزدی هریس اشتیاق به شرکت در انتخابات را در بین رای دهندگان جوان افزایش داده است، مطابقت دارد.

منبع: ایرنا

کدخبر: 1030013 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟