شلیک گسترده موشک از جنوب لبنان به سمت صهیونیست‌ ها

به گزارش رکنا، پیش از این خبر، روزنامه «یدیعوت آحارونوت» با اشاره به حملات گسترده موشکی و پهپادی حزب الله به اراضی اشغالی، خبر داد که در این حملات، 43 صهیونیست از جمله 19 نظامی به هلاکت رسیده‌اند.

به گزارش العالم، روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت» امروز سه‌شنبه خبر داد که حزب الله از 10 ماه پیش تا کنون و در جریان حمایت از مردم غزه، بیش از هفت هزار و 500 موشک شلیک کرده است.این روزنامه با اشاره به پرتاب 200 پهپاد حزب الله به سمت مواضع صهیونیستها، اذعان کرد که در جریان این حملات، 43 صهیونیست از جمله 19 نظامی به هلاکت رسیده‌اند.به گفته یدیعوت، حملات حزب الله به زخمی شدند 271 صهیونیست نیز منجر شده است.

این روزها رژیم صهیونیستی به شدت نگران پاسخ احتمالی جمهوری اسلامی ایران و جنبش حزب الله لبنان در خونخواهی شهیدان اسماعیل هنیه و «فؤاد شکر» است.روزنامه صهیونیستی «معاریو» هم امروز خبر داد که ارتش اسرائیل بر شمار یگانهای ویژه و نیروهای تکاور خود در نزدیکی مرزهای فلسطین اشغالی و لبنان افزوده است.

معاریو با بیان اینکه هدف اسرائیل، «جلوگیری از نفوذ نیروهای یگان رضوان وابسته به حزب الله به منطقه الجلیل است»، تأکید کرد، صهیونیستها همچنین سنگرهای بتنی و محلهایی برای تیراندازی در مناطق مرزی ایجاد کرده‌اند.

وبگاه اسرائیلی واللا روز گذشته به نقل از افسران ارتش رژیم صهیونیستی از احتمال حمله نیروهای رضوان حزب‌الله به اراضی اشغالی و نفوذ آنها به شهرک‌های اشغالی خبر داد.افسران اسرائیلی می‌گویند که بر خلاف نظر عموم، هنوز نیروی رضوان حزب‌الله می‌تواند حمله سازماند‌هی‌شده‌ای به مرزها داشته باشد و از این طریق وارد یک شهرک اسرائیلی یا پایگاه نظامی در شمال فلسطین اشغالی شود.

بایدن: انتظار دارم در صورت آتش‌بس در غزه، ایران از حمله به اسرائیل خودداری کند

بایدن روز سه‌شنبه در کنفرانسی خبری با ابراز نگرانی نسبت به شرایط خاورمیانه اظهار کرد: ما باید ببینیم که ایران چگونه پاسخ خواهد داد و ما چه کاری می‌توانیم انجام بدهیم.

بایدن همچنین در پاسخ به این سوال که آیا انتظار دارد ایران در صورت حصول آتش‌بس در غزه از پاسخ خودداری کند، گفت: من چنین انتظاری دارم.

پس از ترور و شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی گروه فلسطینی حماس در ۳۱ ژوئیه (۱۰ مرداد) در تهران و همچنین شهادت فؤاد شکر، فرمانده ارشد حزب‌الله در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت در ۳۰ ژوئیه (۹ مرداد)، تنش‌ها در غرب آسیا افزایش یافته است.

ایران و حماس، رژیم صهیونیستی را عامل ترور هنیه می‌دانند و گفته‌اند که به این اقدام جنایتکارانه پاسخ خواهند داد.

کدخبر: 1029472 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟