نظر مثبت کمیسیون شوراها درباره سید اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات/ ابهاماتی در سوابق کاری عراقچی وجود دارد

ولی‌الله بیاتی با اشاره به جلسه کمیسیون شوراها گفت: این جلسه به منظور بررسی برنامه‌های سیداسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات برگزار شد؛‌ آقای خطیب وزیر اطلاعات دولت سیزدهم بود که عملکرد خوبی در این دوران داشته است.

وی افزود: براساس برنامه‌های ارائه شده، سوابق، کارنامه و عملکرد وزیر پیشنهادی اطلاعات نظر اعضای کمیسیون شوراها درباره آقای خطیب مثبت است البته قرار شده که ایشان مجددا در یک جلسه دیگر کمیسیون حضور پیدا کرده و به توضیحاتی درباره برنامه‌های خود ارائه کند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور همچنین با اشاره به حضور عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه در این کمیسیون گفت: برنامه‌های ارائه شده توسط وزیر پیشنهادی خارجه قابل قبول است منتها ابهاماتی در سوابق کاری آقای عراقچی به ویژه در زمان مذاکرات برجام وجود دارد که قرار شد ایشان در جلسه دیگری حضور پیدا کنند.

گفتنی است ، فهرست وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم، یکشنبه ۲۱ مردادماه به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی ارائه شد.

به گفته سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌های تخصصی مجلس از روز دوشنبه ۲۲ مردادماه، بررسی برنامه‌ها، اهداف و دیدگاه‌های وزرای پیشنهادی دولت را در دو شیفت آغاز کردند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی همچنین خبر داد که وزرای پیشنهادی دولت در همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حضور خواهند یافت و آخر هفته جاری نیز کمیسیون‌ها نتیجه بررسی‌های انجام شده و جمع‌بندی را به هیات رئیسه اعلام خواهند کرد.

از شنبه آینده (۲۷ مرداد) جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت چهاردهم آغاز خواهد شد و این روند به صورت دو شیفت در صحن علنی مجلس تا چهارشنبه (۳۱ مرداد) ادامه خواهد داشت.

منبع : ایسنا

کدخبر: 1029204 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟