حسینی: رسانه‌ها در تحقق اهداف برنامه هفتم نقش مهمی دارند

به گزارش رکنا، سید محمد حسینی دوشنبه شب ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ در پنجمین گردهمایی کانون حرفه‌ای رسانه با عنوان «رسانه، تعامل و توسعه» و در نحستین پنل این گردهمایی که «حاکمیت و رسانه» نام داشت، افزود: رسانه را به عنوان رکن چهارم دمکراسی تعریف کرده‌اند و امروز نقش رسانه‌ها بیش از گذشته است.

وی تصریح کرد: حاکمیت هم برای بیان اقدامات و دستاوردهای خود نیازمند رسانه است و اگر مردم همراهی نکنند نتیجه‌ای ندارد و رسانه می‌تواند سرمایه انسانی را کاهش و یا افزایش دهد و این می‌تواند نتیجه مثبت و یا منفی داشته باشد.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید وفاقی وجود داشته باشد تا به اهداف کلی دست پیدا کنیم. در برنامه هفتم اهداف کمی و کیفی در نظر گرفته شده که به تنهایی از عهده دولت برنمی‌آید و رسانه‌ها در این میان نقش مهمی دارند.

وی تاکید کرد: دولت و حاکمیت باید از رسانه‌ها حمایت کرده و اطلاعات لازم را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد تا مردم متوجه رسانه‌های بیگانه نشوند.

حسینی گفت: لازم است رسانه‌ها هم سعه صدر داشته باشند و دولت حمایت‌های لازم را از رسانه‌ها داشته باشند و مسوول مربوطه باید درباره اشکالی اگر وارد است باید توضیح دهد.

حسینی گفت: امروزه نقش رسانه‌ها از خیلی از مدیریت‌ها بیشتر است و اگر رسانه‌ها با دولت و دولتمردان همراهی نکنند اقدامات آنها به نتیجه‌ای نمی‌رسد.

کدخبر: 1026640 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟