رفع فیلترینگ به اعتماد عمومی کمک می‌کند/ رییس جمهور از پل صراط مجلس به راحتی عبور می کند

به گزارش خبرنگار پارلمانی رکنا ، علاءالدین بروجردی با بیان این که" باید فکر آشتی دادن 50 درصدی باشیم که پای انتخابات نیامدند" تصریح کرد: رفع فیلترینگ موضوع مهمی است که می‌تواند اعتماد از دست رفته‌ی مردم را بازگرداند. در کمیسیون امنیت ملی هم درباره این موضوع بحث‌های مفصلی خواهیم داشت. باید به راهکارهایی برسیم و و عملیاتی کنیم چرا که این امر، تنها به دولت مربوط نمی‌شود بلکه به کل حاکمیت بازمی‌گردد ،  مجلس و قوه قضاییه هم باید پای کار باشند. در واقع یک کار تیمی و ترکیبی لازم است تا این اعتماد بازسازی و احیا شود.

نماینده مردم لار در مجلس دوازدهم در خصوص اولویت های دولت پزشکیان گفت: هیچ اولویتی بالاتر از اقتصاد و معیشت مردم نیست ولی نکته مهم این است که دولت باید دست از تصدی گری بردارد.

بروجردی افزود: هر جا کار دست مردم بود، ما پیروز شدیم. ما در انقلاب سال 57 و در جنگ تحمیلی پیروز شدیم چون به مردم اعتماد کردیم یعنی کار دست مردم بود. الان هم دولت باید از سهم 80 درصدی خودش در تصدی گری اقتصاد بگذرد و به تولی گری روی بیاورد. الان مردم 20 درصد در اقتصاد نقش دارند و این عدد باید معکوس شود. منظور این است که ساختار اقتصاد باید تغییر کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیدگاه رییس جمهور درباره تشکیل دولت ملی را ایده‌ای عملیاتی توصیف کرد و گفت: به نظرم زمینه‌ی عملیاتی شدن این ایده وجود دارد.

رییس سنی مجلس دوازدهم در پاسخ به سوالی مبنی بر فضای مجلس در خصوص رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت، چنین پاسخ داد: به نظرم اگر معیارهایی که رهبری فرموند در انتخاب وزرا رعایت شود، رییس جمهور از این پل صراط به راحتی عبور می‌کند.

کدخبر: 1025666 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟