از کف زدن نمایندگان برای پزشکیان تا طنین مرگ بر اسراییل

به گزارش خبرنگار پارلمانی رکنا، حضور میهمانان خارجی به حدی زیاد بود که با وجود در نظرگرفتن 4 ردیف صندلی مقابل هیئت ریسه، زمان زیادی برای نشستن ایشان بر صندلی صرف شد به طوری که مراسم تحلیف مسعود پزشکیان با تأخیر برگزار شد.

این امر با اتخاذ تدابیر شدید امنیتی و ترافیکی در خیابان‌های منتهی به مجلس شورای اسلامی به انجام رسید.

حضور بیش از 500 خبرنگار برای پوشش مستقیم خبری مراسم تحلیف

از ساعت ۱۳ و ۱۵ دقیقه، درهای مجلس به روی بیش از 500 خبرنگار داخلی و خارجی که برای برای پوشش این مراسم در بهارستان حاضر شده بودند، باز شد.

جایگاه هیئت رییسه مجلس نیز به شکل پرچم ایران گل آرایی شده بود و قابی از عکس رییس جمهور فقید و شهید؛ شهید آیت الله سیدابراهیم رییسی، بین صندلی میهمانان در ردیف اول قرار داده شده بود.

حضور مقامات داخلی از سید حسن خمینی تا سعید جلیلی و محمدجواد ظریف

مسعود پزشکیان رییس جمهور با همراهی دخترش زهرا پزشکیان وارد پارلمان شد.

در این مراسم تمام روسای جمهور قبلی به جز محمود احمدی نژاد و محمد خاتمی حاضر بودند. محمدی گلپایگانی، زینب سلیمانی، آملی لاریجانی، ناطق نوری، عارف، سید حسن خمینی، علی لاریجانی، آذری جهرمی، فتاح، ظریف، سعید جلیلی، حداد عادل و ... از جمله مقامات ایرانی حاضر در این مراسم بودند.

طنین صدای مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا به هنگام سخنرانی قالیباف

این مراسم با سخنرانی محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی آغاز شد. اظهارات وی به هنگام محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی با واکنش نمایندگان و سردادن چندباره شعارهای مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا، همراه شد.

قالیباف ضمن سخنرانی خود، از برگزاری انتخابات "سالم" و "رقابتی" ریاست جمهوری سخن گفت؛ اظهاراتی که عیناً پزشکیان نیز در سخنرانی خود آن را تکرار کرد. قالیباف در عین حال وعده داد که مجلس حتما از دولت حمایت می‌کند.

غلامحسین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه هم ضمن آن که چندین بار از مسئولیت و کار سخت پزشکیان سخن گفت، از همراهی دستگاه قضا با دولت در مسائل اولویت‌دار کشور به خصوص موضوعات اقتصادی خبر داد.

تشویق پیاپی پزشکیان /رییس جمهور از زبان فرزندان سعدی سخن گفت

photo_2024-07-31_10-42-41

سخنرانی پزشکیان پس از سوگند وی، آغاز شد.

نطق وی به تمام شئون ملی و مذهبی – که در مناظرات خود بارها به آن ها اشاره کرده بود- اشاره داشت.

وی در عین حال از امیدواری به آینده، سخن گفت و در ادامه به وضعیت غزه اشاره کرد که همین اظهارات موجب کف‌زدن‌های متمادی نمایندگان و فریادهای بلند "احسنت، احسنت" به او شد.

پزشکیان مردم ایران زمین را فرزندان "سعدی شیرازی" خواند و در ادامه این بیت از گلستان را خواند که:  بنی آدم اعضای یکدیگرند/ که در آفرینش زیک گوهرند / چو عضوی به درد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار / تو کز محنت دیگران بی‌غمی/ نشاید که نامت نهند آدمی/

این مراسم تا ساعت 17 و 15 دقیقه به طول انجامید و در پایان نمایندگان با جمع شدن دور پزشکیان با وی مصافحه و روبوسی کردند.

کدخبر: 1024492 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟