"تندروی"ها دو طرفه شده است/ بارعایت اعتدال، 90 درصد کابینه رأی می‌آورد

به گزارش خبرنگار پارلمانی رکنا، بر اساس اخبار غیر رسمی از راهروهای مجلس ، تندروها که از حضور محمدجواد ظریف در رأس شورای راهبری انتقال دولت چهاردهم ناخشنودند، رأی اعتماد به وزرای پزشکیان را نیز با چالش هایی مواجه می کنند به همین خاطر، جلسات رأی اعتماد به وزرا احتمالا جلسات آرامی نخواهد بود.

فیاضی در این باره اظهار داشت: البته صرف بودن افرادی خاص همراه پزشکیان اثرگذار نیست. ممکن است این افراد در گذشته عملکردی نه چندان دلچسب هم داشته باشند ولی واکنش های مجلس به ذهنیت های گذشته نیست بلکه برخی رفتارها و اظهارنظرهای فعلی است که ممکن است اثرات نامطلوبی داشته باشد.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس چهاردهم افزود: برای مثال نقل برخی مطالب درباره اقوام و مذاهب دیگر و توجه به این فاکتورها به عنوان یک امتیاز برای حضور در دولت، اگر چه موجب جذب عده ای می شود ولی عده ای دیگر را از دایره خارج می کند . این افراط و تفریط هاست که کار پزشکیان در مجلس را سخت می کند. در غیر این صورت با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب، چنانچه کابینه، چهره ای معتدل داشته باشد، بیش از 90 درصد از وزرا رأی اعتماد را کسب می کنند.

وی افزود: متأسفانه الان هم در مجلس و هم در گمانه‌زنی‌های مطرح برای معرفی کابینه، تندروی وجود دارد. من معتقدم اگر بنای پزشکیان بر ایجاد یک دولت ملی و ائتلافی از نیروهای انقلاب باشد ، مجلس حمایتی جانانه خواهد داشت.

فیاضی در بخش پایانی اظهارات خود نیز به موضوع فیلترینگ پرداخت و گفت: چنانچه رییس جمهور لایحه ای مبنی بر رفع فیلترینگ بیاورد، کلیات آن با موافقت مواجه می شود و چانه‌زنی‌ها تنها برای جزییات خواهد بود زیرا الان همه با رفع فیلتر موافقند.

کدخبر: 1022018 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟