پلیس آلمان به مرکز اسلامی هامبورگ و 53 مرکز اسلامی دیگر یورش برد

به گزارش رکنا به نقل از ای‌بی‌سی نیوز، دولت آلمان امروز چهارشنبه فعالیت یک سازمان مستقر در هامبورگ را که متهم به ترویج ایدئولوژی ایران و حمایت از حزب الله لبنان بود، ممنوع کرد؛ هم‌زمان پلیس به 53 مرکز اسلامی در سراسر آلمان یورش برد.

نانسی فیزر، وزیر کشور آلمان در این خصوص اظهار داشت: «شواهد جمع‌آوری‌شده در تحقیقات، شبهه‌های جدی را تا حدی تایید کرد که امروز دستور ممنوعیت را صادر کردیم».

فیزر در بیانیه‌ای افزود: « مرکز اسلامی هامبورگ یک ایدئولوژی اسلام‌گرای افراطی و توتالیتر را در آلمان ترویج می‌کند؛ این سازمان و سازمان‌های فرعی آن، از حزب‌الله حمایت می‌کنند و یهودستیزی تهاجمی را گسترش می‌دهند.»

وزارت کشور آلمان نیز اعلام کرد: «مرکز اسلامی هامبورگ به عنوان نماینده مستقیم رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، ایدئولوژی انقلاب اسلامی را منتشر می‌کند و به دنبال ایجاد چنین انقلابی در جمهوری فدرال آلمان است.»

این گروه که مرکزی در هامبورگ را اداره می‌کند، مدت‌هاست که توسط سازمان اطلاعات داخلی آلمان تحت نظر بوده و در گزارش سالیانه سال 2023 گفته است که این گروه مهمترین نماینده ایران در آلمان در کنار سفارت این کشور است. برای سال‌ها درخواست‌هایی مبنی بر ممنوعیت آن وجود داشته است.

این در حالی است که مرکز اسلامی هامبورگ در پاییز گذشته اعلام کرد: «هر شکلی از خشونت و افراط گرایی را محکوم می کند و همیشه از صلح، مدارا و گفت‌وگوی بین مذهبی حمایت می کند.»

وزارت کشور آلمان همچنین مدعی شد: «در حالی‌که این گروه تلاش می کند خود را به عنوان یک سازمان صرفاً مذهبی بدون پیوندهای سیاسی یا برنامه سیاسی معرفی کند، تحقیقات بدون شک تایید کرده است که فعالیت های آن، صرفاً ماهیتی مذهبی ندارد.» در این بیانیه آمده است که اهداف و فعالیت های این گروه با نظم قانون اساسی آلمان در تضاد است.

این وزارتخانه اعلام کرد که چهار مسجد شیعیان نیز در آلمان بسته خواهند شد. دارایی های مرکز اسلامی هامبورگ نیز در حال مصادره است.

کدخبر: 1021828 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟