پزشکیان از معرفی افراد حساسیت برانگیز، پرهیز کند/ دولت نباید خود را به چالش بکشد

به گزارش خبرنگار پارلمانی رکنا ، مجیدنصیرپور سردهایی به فضای متفاوت مجلس دوازدهم اشاره کرد و گفت: تفاوت اساسی این دوره از مجلس با ادوار گذشته این است که هیچ کدام از جریانات سیاسی اکثریت مطلق را ندارند به همین دلیل جریانی خاص نمی‌تواند تصمیم نهایی را بگیرد. بر این اساس حتما کار در مجلس در این دوره، راحت‌تر خواهدبود.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی در عین حال که از فضای مثبت مجلس برای بررسی صلاحیت وزرا سخن می گفت، تصریح کرد: عاملی که می‌تواند بر نحوه برخورد مجلس اثرگذار باشد، ترکیب کابینه است.

وی ادامه داد: امیدواریم آقای پزشکیان برای معرفی وزرا به مجلس به دو نکته اساسی توجه کند؛ نخست آن که گزینه پیشنهادی در تمام شاخصه‌ها حداکثر امتیاز را به دست آورده باشد زیرا معتقدیم هیئت وزیران جای کسب تجربه نیست و حتما باید تمام شاخصه‌ها در بالاترین سطح باشد.

نصیرپور افزود: دوم آن که، افرادی را به مجلس معرفی کنند که امکان رأی آوری آن‌ها ارزیابی شده باشد. بالاخره شاید برخی افراد از نظر تخصصی در مرتبه بالایی قرار گرفته باشند ولی به دلیل حساسیت های سیاسی و غیرسیاسی مورد وثوق مجلس قرار نگیرند یعنی حساسیت هایی در موردشان وجود داشته باشد. این موضوع باید ارزیابی شود .

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان خطاب به پزشکیان یادآور شد: دولت نباید با معرفی افرادی که می داند مجلس روی آن ها حساسیت ویژه دارد، خود را به چالش بکشد.

کدخبر: 1021639 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟