بمباران مناطق مختلف نوار غزه ادامه دارد/ تظاهرات گسترده در تل‌آویو

نزدیک به 70 درصد صهیونیست‌ها خواهان تبادل اسرا هستند

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم اسرائیل، 67 درصد شهرک نشینان معتقدند که آزادی زندانیان باید اولویت اصلی دولت باشد و  54 درصد از ساکنان اراضی اشغالی معتقدند که جنگ به دلیل ملاحظات سیاسی نتانیاهو ادامه دارد.

بر اساس این گزارش‌ها، تنها 26 درصد از صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی معتقدند که نابودی حماس باید اولویت اصلی باشد.

برپایی تظاهرات همبستگی با غزه و فلسطین در کانادا

شهر مونترال کانادا دیروز یکشنبه شاهد تظاهرات همبستگی شهروندان و سکنه این شهر با فلسطینیان در نوار غزه بود.

7 شهید در بمباران خانه‌ای در مرکز غزه

منابع فلسطینی بامداد امروز( یکشنبه ) از حمله هوایی ارتش اشغالگر اسرائیل به خانه‌ای در شهرک «الزوایده» در مرکز غزه خبر دادند که این جنایت تاکنون 7 شهید و تعدادی مجروح به دنبال داشته است.

رایزنی‌های مصر با حماس برای رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه

 یک منبع عالی‌رتبه مصری اعلام کرد: تماس‌ها و رایزنی‌هایی با جنبش حماس در راستای تلاش‌های مصر برای توافق آتش‌بس و تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی برقرار شده است.

مصر درهفته گذشته دیدارهای فشرده‌ای با تمام طرف‌ها برای پیشبرد تلاش‌ها برای توافق آتش‌بس در غزه برقرار کرد.

طبق گزارش سما، مصر همچنین میزبان هیأت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا برای بررسی اختلافات در توافق آتش‌بس غزه خواهد بود.

یک منبع ارشد در جنبش حماس شنبه اعلام کرد این جنبش پیشنهاد آمریکا برای آغاز مذاکرات درباره آزادی اسرای اسرائیلی از جمله سربازان و مردان ظرف ۱۶ روز بعد از مرحله اول توافق را قبول کرده است.

این منبع به رویترز اعلام کرد، جنبش حماس از خواسته خود برای تعهد رژیم صهیونیستی به توقف دائم آتش‌بس قبل از امضای توافق دست برداشته است و اجازه تحقق این مسأله را از طریق مذاکرات طی مرحله اول خواهد داد که حدود ۶ هفته طول می‌کشد.

 منبع مذکور در جنبش حماس اعلام کرد این پیشنهاد شامل تضمین یک توافق موقت برای پایان جنگ و رساندن کمک‌های بشردوستانه و عقب‌نشینی نیروهای رژیم صهیونیستی از غزه توسط میانجی‌هاست.

تظاهرات گسترده در تل‌آویو

هزاران نفر از شهرک‌نشینان روز شنبه با برگزاری تظاهرات در تل‌آویو خواستار انجام توافق تبادل اسرا و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

هزاران نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست امشب بار دیگر به خیابان‌های تل‌آویو آمده و با سر دادن شعارهایی بر لزوم توافق تبادل اسرا و برگزاری انتخابات زودهنگام تأکید کردند.

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند در این تظاهرات، یائیر لاپید رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی حضور داشته است.

منابع خبری رژیم صهیونیستی همچنین گزارش دادند دو هزار نفر از تظاهرات کنندگان در مقابل منزل منزل شخصی نتانیاهو در شهر قیساریه تجمع کرده و علیه او شعار سر دادند.

آنها تاکید کردند که بنیامین نتانیاهو باید از پست نخست وزیری برکنار شود.

بمباران مناطق مختلف نوار غزه ادامه دارد

 حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه طی ۹ ماه گذشته همچنان ادامه داشته و تعداد دیگری شهید و زخمی در میان ساکنان مظلوم این باریکه برجای می‌گذارد.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته ساختمان‌های دولتی از جمله ساختمان پست و وزارت داخلی فلسطین در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

جنگ افزارهای نظامیان صهیونیست نیز به سمت مناطق شمالی استان مرکزی نوار غزه تیراندازی کردند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه را نیز بمباران کردند. حملات اشغالگران صهیونیست، خانه‌های مسکونی در منطقه ابوجابر واقع در مرکز نوار غزه را نیز هدف قرار داد.

بمباران خانه‌های مسکونی در منطقه الزوایده واقع در مرکز نوار غزه دست کم شش شهید و چندین زخمی برجای گذاشت.

 نیروهای دفاع شهری نوار غزه نیز اعلام کردند که در پی بمباران خانه‌های مسکونی در محله المیناء واقع در غرب شهر غزه چندین تن زیر آوار مدفون شدند.

علاوه بر این، توپخانه و تانک‌های رژیم صهیونیستی نیز به صورت گسترده مناطق غربی شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را زیر آتش گرفتند.

وقوع درگیری‌های مسلحانه در «طوباس»

از سوی دیگر حملات نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری طی ساعات گذشته باعث وقوع درگیری‌های مسلحانه در این منطقه شد.

به گزارش شبکه المیادین، نظامیان صهیونیست به منطقه عزون واقع در شرق قلقیلیه حمله کردند.

این عناصر اشغالگر به منطقه نعلین واقع در غرب رام الله نیز یورش بردند. خانه‌های فلسطینی‌ها در منطقه بیت امر واقع در شمال الخلیل شاهد حملات نظامیان صهیونیست بودند.

علاوه بر این، شهرک نشینان صهیونیست به سمت خودروهای فلسطینی‌ها نزدیک منطقه اشغالی بیت ایل واقع در شمال رام الله سنگ پرتاب کردند.

خبرنگار شبکه الجزیره نیز گزارش داد که حمله نظامیان صهیونیست به اردوگاه الفارعه واقع در جنوب طوباس باعث وقوع درگیرهای مسلحانه میان این عناصر و نیروهای مقاومت فلسطین شد.

سنگ اندازی تل آویو در مسیر توافق با حماس

از سوی دیگر در حالی که پیشتر منابع رسانه‌ای از احتمال دستیابی به توافق میان حماس و رژیم صهیونیستی طی هفته‌های آتی خبر داده بودند رسانه‌های صهیونیستی به نقل از منابع خارجی تاکید کردند که تل آویو درخواست‌های جدیدی را ارائه داد که می‌تواند نهایی کردن این توافق را به تأخیر بیاندازد.

به گزارش شبکه المیادین، رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که پیش بینی می‌شود مذاکرات میان طرف‌های مذکور سه هفته به طول انجامد.

آنها اضافه کردند که حماس با مواضع اخیر رژیم صهیونیستی در این مذاکرات موافقت کرده بود اما تل آویو شروط جدیدی را ارائه داده که باعث به تأخیر افتادن دست یابی به هرگونه توافقی می‌شود.

در همین راستا شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که نظامیان صهیونیست به صورت کامل از نوار غزه عقب نشینی نخواهند کرد

کدخبر: 1015950 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟