رفح شهر ارواح با یک میلیون نفر آواره و گرسنه/ حزب‌الله به اشغالگران هشدار داد: پشیمان خواهید شد!

رژیم اسرائیل طی بامداد امروز یکشنبه (روز 261 عملیات طوفان الاقصی ) مناطق مختلف از جمله مرکز نوار غزه را هدف قرار داد که بر اثر آن تا این لحظه پنج نفر شهید شده‌اند و با توجه به شدت بمباران‌ها احتمال افزایش شمار شهدا و زخمی‌ها وجود دارد.

بامداد امروز( یکشنبه ) رژیم اسرائیل شاهد تشدید عملیات‌های تلافی‌جویانه ارتش یمن و مقاومت عراق علیه اهداف خود در دریای مدیترانه، خلیج عدن و دریای سرخ بود و طی آن، علاوه بر اهدافی در داخل اراضی اشغالی مانند ایلات و حیفا، کشتی‌های مرتبط با این رژیم در آب‌های دریای سرخ و مدیترانه هدف این حملات قرار گرفته است. 

رفح شهر ارواح با یک میلیون نفر آواره و گرسنه

ویلیام شومبورگ» رئیس صلیب سرخ در شهر رفح، را «شهر ارواح» توصیف کردو گفت:«این یک شهر ارواح است به این معنا که شما افراد بسیار کمی را می‌بینید، سطوح بالایی از تخریب را شاهد هستید و در واقع رفح نماد دیگری از یک فاجعه است.»

سازمان‌های امدادی اعلام کردند که حمله رژیم اسرائیل به شهر رفح بیش از یک میلیون نفر را آواره کرده و تلاش‌های امدادی را با مشکل مواجه کرده است.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی در این باره نوشت، «ویلیام شومبورگ»، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در رفح گفت که تردد کامیون‌ها از سوی مصر سخت است.او اظهار داشت:«مسئله فقط نظم نیست، بلکه این واقعیت است که اغلب باید از میدان‌های جنگ عبور کنید.حتی راکت‌هایی که شلیک شد نشان داد کل این منطقه به دلایل مرتبط با جنگ و امنیت عمومی برای ناوبری بسیار پیچیده  است. » سازمان‌های امدادی اعلام کردند که حمله اسرائیل به شهر رفح بیش از یک میلیون نفر را بیرون رانده، یک گذرگاه مرزی با مصر را بسته و بحران انسانی عمیق‌تر تلاش‌های امدادی را با مشکل مواجه کرده است.

«ویلیام شومبورگ» رئیس صلیب سرخ در شهر رفح، این منطقه را «شهر ارواح» توصیف کرد.

وزارت بهداشت غزه، ظهر نیز امروز اعلام کرد طی 24 ساعت گذشته 101 فلسطینی در غزه به شهادت رسیده‌اند و 169 نفر دیگر مجروح شده‌اند.به گفته این نهاد فلسطینی، شمار شهدای فلسطینی به 37 هزار و 551 نفر افزایش یافته و تعداد مجروحان نیز به 85 هزار و 911 نفر رسیده است.

مقام صهیونیست: مذاکرات تبادل اسرا به بن بست رسیده است

 یک مسؤول ارشد صهیونیست تاکید کرد مذاکرات تبادل اسرا به بن بست رسیده است.

به گزارش کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسؤول ارشد صهیونیست در اشاره به بن بست خوردن مذاکرات تبادل اسرا گزارش داد: ما چاره‌ای جز ادامه فشار نظامی نداریم.

نتانیاهو برای معامله تبادل اسرا با حماس، بر توقف موقت جنگ بدون پایان آن یا عقب‌نشینی کامل از آن اصرار دارد، در حالی که حماس خواهان پایان جنگ و عقب‌نشینی کامل ارتش رژیم صهیونیستی و بازگشت آوارگان و بازسازی است.

یک مسؤول حماس گفت: شروط حماس برای معامله با اسرائیل واضح است و شامل آتش‌بس و عقب نشینی کامل اسرائیل از نوار غزه و بازگشت آوارگان به شمال غزه است. این گام‌ها ورودی برای مرحله چهارم یعنی اسرا است. جنبش حماس با توافقی که این شروط را برآورده نکند، موافقت نخواهد کرد.

از زمان آغاز جنگ اشغالگران علیه غزه در هفت اکتبر، نتانیاهو «نابودی حماس» را به عنوان یکی از اهداف جنگ تعیین کرده است، اما بسیاری از تحلیلگران و ناظران نظامی این رژیم در امکان دستیابی به این امر تردید دارند.

رژیم صهیونیستی با وجود ۲ قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستور دیوان بین المللی دادگستری برای پایان دادن به تهاجم به شهر رفح و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از وقوع «نسل کشی» و بهبود وضعیت بد انسانی در نوار غزه، به جنگ خود ادامه می‌دهد.

درگیری‌های شدید در رفح

وب سایت عبری «بدون سانسور» رژیم اسرائیل به نقل از منابع خود گزارش داد که درگیری‌های خیلی شدیدی هم‌اکنون در غرب رفح واقع در جنوب نوار غزه جاری است.

حمله راکتی به اشغالگران صهیونیست در غرب رفح

گرادان‌های الاقصی اعلام کرد که نظامیان اشغالگر اسرائیلی را در مجاورت مسجد العطار در غرب رفح واقع در جنوب نوار غزه با راکت‌های 107 هدف قرار داده است.

هدف اشغالگران نابودی زندگی در غزه است

دفتر رسانه‌ای دولت فلسطین در نوار غزه  اعلام کرد که اشغالگران یک هدف دارند و آن نابودی هر نوع زندگی در نوار غزه است

بازداشت 35 فلسطینی طی 24 ساعت گذشته در کرانه باختری

باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد نظامیان رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته 25 فلسطینی دیگر را در کرانه باختری بازداشت کردند.

از آغاز جنگ و تجاوزات رژیم صهیونیستی در نوار غزه در هفتم اکتبر گذشته تاکنون 9325 فلسطینی در کرانه باختری در حمله اشغالگران صهیونیست بازداشت شدند.

عملیات مشترک مقاومت عراق با ارتش یمن در حیفای اشغالی

مقاومت اسلامی عراق و ارتش یمن برای چند بار متوالی طی عملیات مشترک ، بندر اشغالی حیفا واقع در شمال غرب فلسطین اشغالی را در حمایت از فلسطین و مقاومت آن هدف قرار دادند.

5 شهید و شماری مجروح در بمباران مناطق مختلف غزه

جنگنده‌های رژیم اسرائیل بامداد امروز (یکشنبه) دو خانه را در مرکز غزه و اردوگاه الشاطی در غرب این شهر بمباران کردند. 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از منابع پزشکی در این دو حمله 5 فلسطینی به شهادت رسیدند و شماری هم زخمی شدند.

اردوگاه الشاطی دیروز نیز هدف بمباران‌های رژیم اسرائیل قرار گرفته بود که طی آن بیش از 40 تن از غیرنظامیان به شهادت رسیدند.

حزب‌الله به اشغالگران هشدار داد: پشیمان خواهید شد

مقاومت اسلامی لبنان با انتشار ویدئویی مناطق و نقاط استراتژیک مستقر در خاک فلسطین اشغالی را به نمایش گذاشت و به اشغالگران هشدار داد که در صورت بروز درگیری گسترده, پشیمان خواهند شد.

 مقاومت اسلامی لبنان بامداد امروز (یکشنبه) ویدئویی تحت عنوان «برای هر کسی که مهم است» منتشر کرد و در پاسخ به تهدیدات رژیم اشغالگر اسرائیل از زبان سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان گفت: «اگر جنگی بر ما تحمیل شود، دشمن پشیمان خواهد شد».

حزب‌الله در این ویدئو مختصات اماکن و مناطق راهبردی را به نمایش گذاشت؛ با اشاره تلویحی به اینکه در صورت بروز درگیری گسترده، تمامی این مناطق در تیررس قرار دارند.ساختمان وزارت جنگ اسرائیل در تل آویو، پالایشگاه نفت حیفا و نقاط حیاتی در آن، فرودگاه بن گوریون، بندر «اشدود»، بندر حیفا، پایگاههای نظامی مختص ماهواره‌ها در منطقه «یهود» و پایگاههای نظامی در صحرای نقب و منطقه الجلیل، مناطقی هستند که مختصات آن در این ویدئو به نمایش در آمده است.در ابتدای این ویدئو نیز بخشی از سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله آمده است مبنی بر اینکه: «در یک جنگ همه جانبه نه سقفی وجود خواهد داشت، نه محدودیتی و نه ضابطه و قاعده‌ای، همه چیز مجاز و همه چیز زیر آتش حزب‌الله خواهد بود».

کدخبر: 1011367 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟