سازمان ملل: برخی خانواده‌ های غزه هر 2 یا 3 روز یک وعده غذا می‌ خورند

به گزارش رکنا، این مساله را فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل متحد در کنفرانس خبری ابراز داشت و تاکید کرد هزاران نفر از آوارگان جنوب نوار غزه از عدم دسترسی به سرپناه، خدمات درمانی، آب، غذا و فاضلاب رنج می‌برند.

وی افزود، از ۷ تا ۱۴ ژوئن جاری این دفتر ارزیابی‌های بشردوستانه را در اماکن حضور آوارگان در دیرالبلح و خان‌یونس و منطقه المواصی در رفح انجام داده و مشخص شده که مردم در چادرها و پناهگاه‌های موقت و پر ازدحام زندگی می‌کنند. بررسی‌ها نشان داده پناهگاه‌ها به شدت نیازمند اصلاح بوده و هیچ محافظتی در برابر گرمای شدید هوا ندارند.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این دفتر بین‌المللی ادامه داد دسترسی به آب بسیار کم بوده و مردم برای دریافت آب باید ساعت‌های طولانی در صف بایستند و مجبور هستند از آب دریا برای مصارف خانگی استفاده کنند.

در بخش دیگری از بیانیه‌ این دفتر تاکید شده با توجه به انباشت فاضلاب بیماری‌های واگیردار در غزه شیوع یافته و به دلیل فقدان بهداشت، حشرات، جوندگان و مارها در مناطق مسکونی زیاد شده‌اند.

در ادامه تاکید شده برخی خانواده‌ها روزانه تنها یک وعده غذا می‌خورند و این برای برخی دیگر یک وعده غذا در دو یا سه روز است و معمولاً غذای آنها نان بوده و غذاهای خود را با یکدیگر تقسیم کرده و تلاش می‌کنند داشته‌های حداقلی خود را نیز ذخیره سازی کنند.

معاون سخنگوی سازمان ملل متحد تاکید کرد محدودیت‌های ایجاد شده برای دسترسی همچنان به طور جدی ارسال کمک‌های بشردوستانه و خدمات ضروری به سراسر غزه را با مشکلات شدید مواجه کرده و لازم است عملیات بشردوستانه به طور کامل در نوار غزه تسهیل شده و تمام موانع در این روند رفع شود.

منبع: ایسنا

کدخبر: 1010556 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟