آیت‌الله جنتی: قانون سرلوحه برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری است

به گزارش رکنا از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی در ابتدای جلسه روز چهارشنبه - ۹ خرداد - این شورا با اشاره به آغاز دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و آرزوی موفقیت برای منتخبان، ابراز امیدواری کرد: منتخبان همه توان‌ خود را برای انجام وظایف قانونی خود به کار گرفته و حرکت کشور به سوی پیشرفت را سرعت ببخشند.

دبیر شورای نگهبان افزود: صلاحیت‌ها و اختیارات قانونی نمایندگی مجلس شورای اسلامی، نعمت و فرصت بی‌بدیلی است که برای خدمت در اختیار آنها قرار گرفته و مجاهدت مخلصانه برای انجام وظایف قانونی، بهترین راه برای به جا آوردن شکر این نعمت و سربلندی در پایان دوره نمایندگی است.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی الگوهای برجسته‌ای از جمله شهید مدرس به عنوان نماینده تراز پیش روی خود دارند، با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در افتتاحیه مجلس دوازدهم، گفت: این پیام در تمام دوره باید نقشه راه مجلس قرار گرفته و نمایندگان باید برای تحقق کامل مفاد این پیام راهبردی برنامه‌ریزی کنند.

آیت الله جنتی اظهار داشت: در پی حادثه ناگوار هفته گذشته که به فقدان غم‌بار ریاست‌جمهوری منجر شد، بر اساس قانون اساسی، کشور در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است.

دبیر شورای نگهبان افزود: خدای مهربان را بابت وجود این قانون اساسی جامع‌الاطراف که باعث شده نظام جمهوری اسلامی ایران، از روزهای سخت و حوادث سنگین با موفقیت عبور کند شکر می‌کنیم و امیدواریم انتخاباتی در تراز قانون اساسی را شاهد باشیم.

آیت‌الله جنتی خاطرنشان کرد: همه افرادی که به هر نحو در این انتخابات نقشی بر عهده دارند باید قانون را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

کدخبر: 1002632 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟