زنگ مهر هنر نواخته شد

به گزارش روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران؛ «زنگ مهر هنر» با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی فروزانفر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، محمود سالاری معاون هنری و محمدحسین اسماعیلی مدیر کل دفتر توسعه آموزش‌های هنری و محمد خراسانی زاده مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمود امانی طهرانی دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش و جمعی از اساتید فرهیخته هنرستان‌های استان تهران، هنرجویان و خانواده‌های ایشان، صبح یکشنبه یکم مهرماه در هنرستان هنرهای زیبای پسران نواخته شد.

این مراسم با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و با اجرای سرود ملی توسط هنرجویان هنرستان، سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سخنرانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، تجلیل از برترین‌های هنرستان‌های استان تهران، رتبه‌های برتر کنکور و اساتید برتر و پیشکسوت و نواختن زنگ مهر هنر ادامه پیدا کرد.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنرستان‌های هنر ایران زمین با بیش از ۱۵۰ سال سابقه تاریخ درخشانی را رقم زدند، اظهار داشت: شما امروز ادامه این تاریخ هستید. چه اساتید پیشکسوتی که در این هنرستان‌ها تدریس کردند و چه هنرمندان برجسته‌ای که از این مدارس هنری سربرآوردند. من هم به اهمیت این هنرستان‌ها واقف هستم. از ۱۶۵ هنرستانی که امروز فعالیت می‌کنند ۲۰ هنرستان در دولت دوازدهم ساخته شده است. برداشت من همواره این بوده و هست که همه هنرستان‌های کشور مهم هستند و ما به این هنرستان‌ها جفا کردیم، ارزش و جایگاه آنها را جدی نگرفتیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هنرستان های هنردر بین هنرستان‌ها نگین هستند چرا که در طول ۱۵۰ سال حیات خود به طور تخصصی به موضوعی پرداختند که گوهر ایران زمین است و آن گوهر چیزی جز هنر نیست، مزیت نسبی ما در ایران زمین هنر است، ما ایرانی‌ها به هنر تعریف و معنا می‌شویم و به این مزیت می‌نازیم و می‌بالیم. اگر کمال الملک‌ها همت کردند و هنرستان‌های هنر را تاسیس کردند به این دلیل بود که می‌خواستند از هنرهای ایران زمین صیانت کنند. 

وی افزود: در دولت دوازدهم هم نگاه ما این بود که استان‌هایی که هنرستان هنر ندارند یا هنرستان هنر ویژه دختران ندارند از این نظر تامین شوند و همه علاقمندان در شهرستان‌های مختلف کشور امکان تحصیل و هنرآموزی در هنرستان‌های هنرهای زیبا را پیدا کنند. ما اگر می‌خواهیم آینده هنر ایران را حفظ کنیم و آن را ارتقا بدهیم و اگر می‌خواهیم در آینده نیز همچون گذشته بزرگان هنری فراوانی داشته باشیم باید این هنرستان‌ها را جدی بگیریم.

در ادامه علی فروزانفر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ضمن تبریک به مناسبت ایام میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و فصل آغاز مدارس و خیر مقدم به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران، اساتید و مهمانان حاضر در مراسم، اظهار داشت: صد و ششمین سال تأسیس هنرستان‌ موسیقی و هفتاد و دومین سال جشن آغاز سال تحصیلی در این هنرستان را به دانش‌آموزان محترم و حاضرین عزیز تبریک عرض می‌کنم. ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به واسطه میزبانی از این پنج هنرستان فاخر تاریخی که پرورش دهنده بسیاری از هنرمندان برجسته کشور بوده است، به خود می‌بالیم و برای همه هنرجویان این هنرستان و تمامی هنرستان‌های استان تهران و سراسر کشور آرزوی موفقیت داریم.

در ادامه این مراسم با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی فروزانفر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و مدیران و مسئولان حاضر در مراسم از برترین‌های هنرستان‌های استان تهران، رتبه‌های برتر کنکور و اساتید برتر و پیشکسوت تجلیل به عمل آمد.

از جمله برترین‌های هنرستان‌های هنرهای زیبا در سال ۱۴۰۳ که مورد تجلیل قرار گرفتند می‌توان به محمد حسین ایمانی از هنرستان هنرهای زیبای پسران، نگین ابراهیمی تهرانی از هنرستان هنرهای زیبای دختران، مهران ورمزیار و علیرضا مامانی از هنرستان موسیقی پسران و مانیا مصطفی از هنرستان موسیقی دختران اشاره کرد.

همچنین در این مراسم از رتبه‌های برتر کنکور سال ۱۴۰۳ از جمله بیتا ترابی رتبه نخست کنکور هنر از هنرستان هنرهای زیبای مشهد و غزل هنری رتبه هفتم کنکور هنر از هنرستان هنرهای زیبای دختران اصفهان تجلیل به عمل آمد.

در ادامه از اساتید برتر و پیشکوست هنرستان‌های استان تهران در سال ۱۴۰۳ نیز توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان و مدیران فرهنگ و هنر حاضر در مراسم تقدیر شد.

از جمله این اساتید می‌توان به ماندانا داوودی رئیسی از هنرستان هنرهای زیبای دختران، محبوبه ساغری از هنرستان موسیقی دختران، میلاد شوشتریان از هنرستان هنرهای زیبای پسران، نادر یونسی سینکی از هنرستان موسیقی پسران و احمد رویایی و عذرا خورشیدی از مدیران و اساتید پیشکسوت هنرستان هنرهای زیبا اشاره کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم زنگ «مهر هنر» توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نواخته و از سامانه هنرستان هنرهای زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

وزیر فرهنگ

وزیر فرهنگ

وزیر فرهنگ

وزیر فرهنگ

وزیر فرهنگ

کدخبر: 1043198 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟