مجروح شدن 2 مامور منابع طبیعی کرمانشاه با سلاح سرد / یک نفر از ضاربان دستگیر شد

تصویر: دلجویی انشالله کولانی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از ماموران مجروح شده پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان کرمانشاه.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، روز گذشته نیروهای منابع طبیعی کرمانشاه در حین انجام گشت و مراقبت از عرصه های منابع طبیعی در مناطق جنگلی شهرستان کرمانشاه با یک وانت مشکوک به حمل زغال مواجه شدند. در چنین شرایطی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی به راننده این وانت دستور ایست دادند، اما این راننده تمکین نکرد، ولی نیروهای یگان منابع طبیعی پس از تعقیب راننده موفق شدند که او را دستگیر و خودروی او را توقیف کنند.

امروز نیز فرد خاطی به مراجع قضایی معرفی شد و البته فعلا این فرد با قید وثیقه آزاد است. در این میان اما در روز جاری چهار نفر از قاچاقچیان چوب و زغال که از دوستان فرد خاطی هستند، به پشتیبانی از این متهم به پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان کرمانشاه هجوم آوردند و با سلاح سرد به دو مامور حاضر در این پاسگاه که فرد خاطی را دستگیر کرده بودند، حمله و آنها را مجروح کردند.

دستگاه قضایی با ضاربان ماموران منابع طبیعی به شدت برخورد کند

این نکته ای است که سرهنگ رضا اکبری، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور در گفت و گو با رکنا روی آن دست گذاشت و اظهار داشت: خوشبختانه ماموران زخمی شده منابع طبیعی شهرستان کرمانشاه بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند و هم اکنون وضعیت عمومی آنها مناسب است.

وی افزود: در حال حاضر یک نفر از چهار فرد حمله کننده به پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان کرمانشاه دستگیر شده است و اکنون نیروهای منابع طبیعی به همراه نیروهای انتظامی در تلاش هستند که سه ضارب دیگر را دستگیر کنند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور ادامه داد: ما به صورت جدی پیگیری کردیم که فرد دستگیرشده حتما روانه بازداشتگاه شود و نتواند با قرار وثیقه آزاد شود. زیرا متاسفانه برخی متخلفان منابع طبیعی که با وجود ارتکاب به جرم با قرار وثیقه آزاد می شوند، مجددا در منطقه خود علیه ماموران منابع طبیعی قدرت نمایی می کنند.

وی در پایان تصریح کرد: آزاد شدن ضاربان نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست با استفاده از وثیقه، به هیچ وجه نمی تواند بازدارنده باشد و ما از دستگاه قضایی می خواهیم با کسانی که این چنین به ماموران منابع طبیعی کشور جسارت می کنند، شدیدترین برخوردها را انجام دهند.

کدخبر: 781239 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟