رتبه نخست ایران در صادرات گلاب و غنچه گل‌محمدی

به گزارش رکنا، حسین زینلی، مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی در همایش روز گل محمدی و گلاب گفت: بدون تحقیقات نمی‌توان بازاری را فتح کرد و در سطح بین‌المللی تأثیرگذار بود.

وی افزود: دانش امروز ما در حوزه گیاهان دارویی به ویژه گل محمدی در اندازه‌ای است که می‌توانیم اسانس‌های مختلف را در داخل تولید کنیم.

این مقام مسؤول با بیان اینکه برای بازاریابی باید برند سازی کرد، ادامه داد: در حال حاضر ۳۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور زیر کشت گل محمدی است که سالانه ۶۸ هزار تن گل تولید می‌شود.

زینلی با تاکید بر اینکه پژوهشگران باید در تمام زنجیره از تولید تا محصول نهایی حضور داشته باشند و از تولید حمایت کنند، تصریح کرد: در برخی گلستان‌های کشور بیش از ۶ تن در هر هکتار گل محمدی برداشت می‌شود به طوری که ایران در صادرات گلاب و غنچه گل محمدی رتبه نخست را در اختیار دارد.

مجری طرح گل محمدی با اشاره به صادرات ۵۲۰ تن غنچه این گل عنوان کرد: در ۳۱ استان کشور گل محمدی در حال پرورش است که در برخی استان‌ها زیرساخت‌ها برای تولید فرآورده‌های این محصول غذایی، دارویی و آرایشی آماده شده و به زودی محصولات تولیدی این حوزه عرضه خواهد شد.

کدخبر: 997114 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟