سدهای تهران نسبت به سال گذشته 6 درصد کاهش دارد

به گزارش رکنا، فیروز قاسم‌ زاده، سخنگوی صنعت آب کشور اظهار داشت: بارش‌های دو ماه گذشته، منجر به پرشدن کامل برخی سدهای کشور از جمله سدهایی در استان‌ خوزستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، هرمزگان، کرمانشاه، ایلام و سیستان و بلوچستان شد.

وی افزود: هر چند بارش‌هایی که طی مدت اخیر دریافت شده، تنش آبی در برخی استان‌های کشور به خصوص در منطقه جنوب شرق را در سال آبی پیش‌رو برطرف کرده است اما میزان آب ورودی به سدهای کشور علی‌رغم پرشدگی ۶۷ درصدی، همچنان ۳ درصد کاهش را نسبت به سال آبی گذشته نشان می‌دهد و مصرف آب در سطح کشور همچنان نیازمند توجه و مراقبت است.

قاسم‌زاده وضعیت بارش‌ پایتخت را همچنان کاهشی عنوان کرد و بیان داشت: مجموع ۵ سد استان تهران، اکنون ۲۶ درصد پرشدگی دارد که این میزان نشانگر ۶ درصد کاهش حجم مخازن این استان نسبت به سال آبی گذشته است.

سخنگوی صنعت آب کشور خاطرنشان کرد: تغییرات اقلیمی که تبعات آن در بسیاری از کشورهای دنیا به ویژه کشور ما مشهود است، افزایش حرارت زمین و به تبع آن، افزایش قدرت تبخیر را رقم خواهد زد و این تهدیدی برای منابع آب سطحی کشور خواهد بود.

وی تأکید کرد: در چنین شرایطی ضروری است با مدیریت مصرف و پرهیز از بدمصرفی و پرمصرفی، به حفظ پایداری منابع آبی کشور کمک کنیم.

کدخبر: 996859 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟