مراحل واریز واحدهای مسکن ملی براساس پیشرفت پروژه ها است / قیمت نهایی مشخص نیست!

به گزارش رکنا، در حالی مدیرکل وزارت راه و شهرسازی استان تهران امروز درخصوص نحوه واریزی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن گفته است که "مراحل واریز براساس پیشرفت فیزیکی پروژه ها از متقاضیان اخذ می شود، پس از تایید اولیه و افتتاح حساب 40 میلیون تومان و سایر اقساط براساس فونداسیون، اتمام فونداسیون، اسکلت، سقف، سفت کاری، نازک کاری و کارهای پایانی از متقاضیان اخذ خواهد شد." که برای متقاضیان برخی پروژه ها که در مرحله فونداسیون متوقف مانده است، پیامک واریز 100 میلیون تومانی با مهلت دو هفته ای ارسال شده است.

جنتی در ادامه گفته است "قرارداد مسکن با متقاضیان نیز پس از مشخص شدن قیمت نهایی واحدها تنظیم و با متقاضیان منعقد می شود."

این در حالی است که هنوز قیمت نهایی واحدها مشخص نیست که براساس آن قراردادها تنظیم شود و روشن نیست چه زمانی قرار است قیمت ها قطعی شود تا با متقاضیان قرارداد منعقد شود.

«حسین جنتی» با اشاره به اینکه قیمت نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید استان مثل پرند با سایر شهرها یکسان است، اظهار داشت: آورده عضو متناسب با متراژ برای هر پروژه متفاوت است و علاوه بر مبلغ آورده برای هر واحد میزان ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت توسط دولت به پروژه ها پرداخت می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون طرح های نهضت ملی مسکن در شهرهای اسلامشهر ، پاکدشت ، شهریار و رباط کریم با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد، قرچک با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد و همچنین پروژه های جدید در شهرهای اسلامشهر ، پاکدشت ، رباط کریم ، نصیرشهر با میانگین ۵ درصد (در مرحله خاکبرداری و تجهیزکارگاه) در حال اجرا است.

جنتی با بیان اینکه در حال حاضر در استان سمنان شهر جدید ایوانکی امکان ثبت نام به صورت محدود برای متقاضیان استان تهران وجود دارد،افزود:تعداد کل متقاضیان تایید نهایی شده در استان تهران ۱۶۰ هزار و ۱۰۹ نفر هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: براساس تایید کمیسیون ماده ۵ استان و تاییدیه نقشه های معماری توسط این اداره کل متراژ واحدها از ۵۰ مربع متر تا ۹۰ متر مربع به پیمانکاران ابلاغ شده است.

به گزارش رکنا، طبق بررسی های رکنا قیمت تمام شده ساخت هر مترمربع طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز و پس از گذشت بیش از 2 سال 100 درصد افزایش یافته است و از حدود متری 5 میلیون تومان به حدود 10 میلیون تومان در سال 1402 رسیده است که در سال های بعد نیز شامل تعدیل می شود و بر اساس تورم همچون این سال ها با افزایش قیمت مواجه خواهد شد.

کدخبر: 927877 ویرایش خبر
لینک کپی شد
سمیه باغی دبیر: اصغر آزاددل سمیه باغی
آیا این خبر مفید بود؟